تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۵۹۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دهنوی:

سیستم شناسایی و تعیین دهک خانواده‌ها هنوز کامل نیست

‌می‌متالز - عضو هیارت رئیسه مجلس با بیان اینکه سیستم شناسایی و تعیین دهک خانواده‌ها هنوز کامل نیست، گفت: بهتر است در ابتدای کار حداکثر افراد تحت پوشش یارانه‌ای قرار گیرند و در مرحله بعدی، گام به گام افرادی که مسجل می‌شود درآمد بالایی دارند، از دریافت یارانه حذف شوند.

به گزارش می‌متالز، سیدمحسن دهنوی درباره نحوه دهک‌بندی خانوارها، گفت: یکی از اصلی‌ترین نواقص اجرای طرح مذکور این است که سیستم شناسایی و تعیین دهک خانواده‌ها هنوز کامل نیست، البته دولت سامانه‌ای برای ثبت شکایت‌ها در این حوزه پیش‌بینی کرده که کافی نیست.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است در ابتدای کار حداکثر افراد تحت پوشش یارانه‌ای قرار گیرند و در مرحله بعدی، گام به گام افرادی که مسجل می‌شود درآمد بالایی دارند، از دریافت یارانه حذف شوند.

وی تصریح کرد: باید حداکثر افراد مشمول دریافت یارانه شوند، سپس خانوار‌هایی که به یقین مسجل می‌شود که متمول هستند و وضع مالی آن‌ها مناسب است و نیازی به دریافت یارانه ندارند، حذف شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: باید روشی به کار گرفته شود که افرادی که استحقاق دریافت یارانه را دارند، از گروه افراد یارانه‌بگیر بیرون نمانند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده