تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۵۹۵۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

سینواستیل چین قرارداد ۶۸۰ میلیون دلاری معدن سنگ آهن با کامرون امضا کرد

‌می‌متالز - دولت کامرون یک قرارداد استخراج سنگ آهن با عیار بالا به ارزش ۴۲۰ میلیارد فرانک سی‌اف‌ای (معادل ۶۷۵.۹۶ میلیون دلار) با یکی از شرکت‌های تابعه سینواستیل (Sinosteel Corporation Limited) امضا کرده است، زیرا چین به دنبال منابع جدیدی برای مواد تشکیل‌دهنده فولاد است.

به گزارش می‌متالز، سینواستیل کم اس‌ای (Sinosteel Cam SA) زیرمجموعه کامرونی معدن دولتی چین، معدن سنگ آهن Lobe را در این کشور آفریقای مرکزی توسعه خواهد داد و به چین کمک می‌کند تا منابع سنگ آهن خود را فراتر از استرالیا که با آن در جنگ تجاری است، تنوع ببخشد.

بر اساس یک کنوانسیون اولیه معدنی ۲۰ ساله که در ۶ می‌در پایتخت یائونده منعقد شد و روز پنجشنبه توسط رویترز مشاهده شد، Sinosteel Cam قصد دارد سالانه ۱۰ میلیون تن سنگ معدنی با محتوای ۳۳ درصد آهن استخراج کند.

این معدن برای تولید ۴ میلیون تن سنگ معدنی با ۶۰ درصد آهن غنی‌سازی می‌شود که سپس به کارخانه‌ها حمل می‌شود. سنگ آهن با عیار بالا به ویژه در ساخت فولاد ارزشمند است، زیرا منجر به انتشار کربن کمتری نسبت به سنگ معدن کم‌عیار می‌شود.

بر اساس این کنوانسیون، ۳۰ درصد از منبع مالی این پروژه توسط خود شرکت و ۷۰ درصد آن از محل وام‌های بانکی تأمین می‌شود.

معدن Lobe در ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۴ مایل) جنوب شرقی پایتخت اقتصادی دوالا و ۴۰ کیلومتری شهر بندری کریبی، دارای ۶۳۲٫۸ میلیون تن سنگ آهن است.

سینواستیل یک کارخانه بهره‌برداری، یک خط لوله برای انتقال سنگ معدن به بندر، یک پایانه معدنی در بندر و یک نیروگاه خواهد ساخت، بدون اینکه مشخص شود چه نوع نیروگاهی چیست.

مقامات این کارخانه هنوز اعلام نکرده‌اند که چه زمانی می‌خواهند استخراج معدن را آغاز کنند، اما بر اساس قوانین استخراج معدن کامرون، این شرکت باید ظرف پنج سال از زمان صدور مجوز استخراج شروع به کار کند.

این کنوانسیون اجازه می‌دهد تا ۱۵ درصد از سنگ آهن به بازار محلی عرضه شود، اما کامرون می‌تواند به سینواستیل اجازه دهد اگر تقاضای داخلی خیلی ضعیف باشد، آن را صادر کند.

دودو اندوکه گابریل، وزیر معادن کامرون گفت که انتظار می‌رود این پروژه حداقل ۶۰۰ شغل مستقیم و یک‌هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده