به گزارش میمتالز، آیین رونمایی از نقشه استراتژیک شرکت آتیه فولاد نقش جهان، افق ١٤٠٣-١٤٠١ با حضور جمعی از مدیران این شرکت و مدیران عامل شرکتهای زیرمجموعه برگزار شد.
غلامرضا طاهری معاون سرمایهگذاری و امور شرکتهای فولاد مبارکه اظهار کرد: اگر امروز فولاد مبارکه عملکردی ملی و بینالمللی دارد به خاطر این است که نگاه ویژهای به حوزه برنامه ریزی استراتژیک دارد. در گذر زمان فولاد مبارکه با تدوین استراتژی و نگاه مدیریتی نسبت به این موضوع امروز جایگاهی ویژه در بازار کشور و منطقه دارد.
وی گفت: پیادهسازی این مدلها اتفاقات خوبی را در سازمانها رقم زده و موجب موفقیت شرکتها میشود و ایشان خاطر نشان کرد با تدوین این استراتژی کسب موفقیتهای بیش از پیش هلدینگ آتیه فولاد را نیز شاهد خواهیم بود.
معاون سرمایهگذاری و امور شرکتهای فولاد مبارکه تصریح کرد: تدوین استراتژیها با همکاری مدیران شرکتهای این مجموعه رقم خورده که این موضوع جای تقدیر و تشکر از همه مدیران عامل این شرکتها را دارد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات هماهنگی با موضوعات خاص که با حضور معاونین فولاد مبارکه برگزار میشود، میتواند به همافزایی بیشتر میان شرکتهای زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه کمک کند.
در ابتدای این جلسه احمد سعیدبخش مدیرعامل شرکت آتیه فولاد ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین اظهار کرد: نقشه استراتژی سند اصلی حیات شرکتها است و از گذشته مورد توجه مدیران بوده است.
وی گفت: استراتژی ابزاری است که برای رسیدن به اهداف سازمان است و سازمانهای قوی باید این موضوع را رعایت کنند چرا که دنیا، دنیای رقابت است و اگر استراتژی مشخص نباشد سازمان نمیتواند موفق باشد.
مدیرعامل شرکت آتیه فولاد افزود: همه باید برای رسیدن به اهداف سازمان همدل باشند و در کنار یکدیگر تلاش کنند تا در مقابله با بحرانها موفق شوند.
وی تصریح کرد: برای پیاده کردن این نقشه استراتژی همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این اهداف را به نتیجه برسانیم و برای سهامداران خود ارزش آفرینی ایجاد نمائیم علاوه بر این باید در عرصه تولیدی نیز فعالتر از گذشته ظاهر شویم تا در نهایت در سالهای پیش رو به بهترین نتایج در شرکت آتیه فولاد برسیم.
نبی الله فرهمند مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت آتیه فولاد رسم زیبایی از سالهای قبل دارد که رونمایی از سند استراتژیک خود را یکی از برنامههای شاخص خود قرار داده است و این اتفاق بسیار مبارکی است.
وی گفت: هدف تعیین استراتژی به ویژه برای هلدینگها پدیدهای مهم و متفاوت نسبت به سطوح دیگر در شرکتها است و با تصمیمات درست میتوانیم شاهد سودآوری برای این هلدینگ باشیم.
مدیر امور شرکتهای فولاد مبارکه افزود: شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری باید بصورت مستمر و در فواصل زمانی کوتاه پایش شده و مورد توجه قرار بگیرد تا با رعایت نکات مهم در این زمینه آماده ورود به آن عرصه شده و بتواند در آن زمینه با شرکتهای بزرگ رقابت کند.
وی خاطر نشان کرد: تدوین استراتژی اولین گام برنامهریزی برای هر شرکت و هلدینگ است که در این استراتژی همسویی با شرکتهای بالاتر نیز باید در نظر گرفته شود و این اتفاق در استراتژی تدوین شده نیز وجود دارد. البته باید به این موضوع توجه شود که همسویی سیاستها با یکی بودن سیاستها متفاوت است.
وی تأکید کرد: برنامههای رشد شرکتها بایستی با تأمین منابع مالی همراه باشند و نیاز به تعیین بودجه دارند و پس از طی شدن مراحل باید این موضوع نیز مشخص شود و در نهایت تا رسیدن نتیجه پروژهها به صورت ماهانه رصد شده و گزارشات ماهانه آنها بررسی میشود.
مسعود پناهنده مدیر ارزیابی و تعالی سازمانی شرکتهای هلدینگ آتیه فولاد گفت: رویکرد شرکت آتیه فولاد قرار گرفتن در مسیر تعالی با تمرکز بر مدیریت استراتژیک است.
وی گفت: پس از انجام تحلیلهای استراتژیک و شناسایی نیازها و انتظارات ذی نفعان، فرصتها و تهدیدهای کلیدی و قوتها و ضعفهای کلیدی با استفاده از ماتریس Bsc-Swot نقشه استراتژی شرکت فرموله و ترسیم شده است.
وی در ادامه به تشریح مضامین استراتژیک هلدینگ آتیه فولاد پرداخته و در ادامه حاضرین به تبادل نظر در مورد مسائل مطرح شده پرداختند.
در پایان این مراسم از نقشه استراتژیک شرکت آتیه فولاد نقش جهان، افق ١٤٠٣-١٤٠١ رونمایی و پس از آن کارگاه تجزیه و تحلیل نقشه استراتژی شرکتهای فرعی برگزار شد.