تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۶۰۱۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرورت رفع کمبود برخی از کالا‌ها توسط عرضه کنندگان عمده در سطح بازار استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: پیگیری رفع کمبود تامین و توزیع برخی کالا‌ها در بازار استان از سوی عرضه کنندگان کالا در سطح عمده فروش و شرکت‌های پخش در راستای حفظ و آرامش بازار ضرروی است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با حضور معاونین مربوطه اداره کل صمت، معاون اتاق اصناف بوشهر، اتحادیه صنف خواربارو لبنیات، نمایندگان شرکت‌های پخش وعمده فروش کالا در استان افزود: در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها بمنظور حمایت از حقوق مصرف کننده، فعالان تامین و توزیع کالا درپوشش به رفع نیاز‌های کالا‌های اساسی مردم همکاری بیشتری لحاظ نمایند.

صفوی با اشاره به مشکلات برخی از عرضه کنندگان کالادر سطح خرده فروشی عنوان کرد: مسائل و مشکلات اصناف خرده فروش دربخش توزیع مواد غذایی به ویژه کالا‌های اساسی با در نظر گرفتن مصوبات قانونی ستاد تنظیم بازار کشور پیگیری و دنبال خواهیم نمود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر کل صمت استان بوشهر خاطر نشان کرد: جلسات و پیگیری‌های متعددی از ابتدای سالجاری تا کنون در تامین و توزیع کالای ضروری در سطح بازار استان در جهت رفع نیاز کالایی مردم عزیز صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه معاون اتاق اصناف بوشهر با اشاره به مشکلات برخی اصناف مربوطه عنوان کرد: توزیع برخی کالا‌های اساسی به ویژه روغن خوراکی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر از فروشگاه‌های خرد و مستقردر محلات می‌باشد که این امربه عنوان یک مشکل در عدم توزیع کافی این کالا درسطح بازار می‌باشد.

عباس نامدارزاده ادامه داد: درصد حاشیه سود ناچیز درفروش کالا، مشکلات صنوف در بخش اداره امورمالیاتی برای احتساب سود حاصل از فروش، خرید اجباری کالا‌های دیگر به همراه روغن از شرکت‌های پخش، عدم سرمایه در گردش کافی واحد‌های صنفی در تامین برخی از کالا‌ها با توجه به اعلام قیمت جدید از جمله مشکلات اصناف مربوطه می‌باشند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر اعلام کرد: هرگونه فروش اجباری کالا به همراه کالایی دیگر از سوی شرکت‌های پخش به عنوان تخلف و برخورد قانونی خواهد شد.

ایشان تصریح کرد: به منظور تشویق خرده فروشان در جذب و توزیع روغن، شرکت‌های پخش با دو درصد سود کمتر مبادرت به تحویل روغن خوراکی به این واحد‌ها نمایند.

همچنین صنوفی که بصورت فعالانه و شفاف درسطح بازار نسبت به عرضه کالا‌های اساسی به مصرف کننده با قیمت واقعی فعالیت دارند تشکر و قدردانی می‌نمائیم و مسائل ومشکلات مربوطه آنان در نحوه توزیع بصورت جدی پیگیری و کمک خواهیم کرد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

عناوین برگزیده