تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۰۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل پست بانک خبر داد؛

رشد پایدار درآمد‌های پست بانک ایران در اردیبهشت ماه

‌می‌متالز - مدیر عامل بانک با اشاره به اینکه پست بانک ایران با سرمایه ۱۶۳۹۰ میلیارد ریالی در دوره یک ماهه منتهی به اردیبهشت ماه، از محل تسهیلات اعطایی، مبلغی معادل ۳۴۰۳ میلیارد ریال درآمد داشته است، گفت: این رقم نسبت به فروردین ماه سال جاری رشد ۵۶ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، شیری در مصاحبه با خبرنگار این اداره کل با تاکید بر اینکه در همین دوره، این بانک، رقمی ۱۵۵۶ میلیارد ریال سود سپرده پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است، ادامه داد: بر این اساس بانک در اردیبهشت ماه تراز مثبت ۱۸۴۷ میلیارد ریالی را ثبت کرده که در مقایسه با تراز ۸۱۵ میلیارد ریالی فروردین ماه از رشد ۱۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه تسهیلات اعطایی ۶۲ درصد درآمد‌های عملیاتی بانک را پوشش می‌دهد، افزود: رشد چهار برابری درآمد‌های تسهیلات اعطایی نسبت به رشد سود سپرده پرداختی، نشان‌دهنده دسترسی به سبد منابع با کیفیت بانک و مدیریت جریان درآمدی و کنترل ریسک‌ها در بانک است.

شیری با اشاره به اینکه درآمد‌های حاصل از سپرده‌گذاری در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین با کاهش همراه بوده است و سهم این شاخص در درآمد‌های عملیاتی بانک کمتر از چهار درصد است، خاطرنشان کرد: مجموع درآمد اوراق بدهی پست بانک ایران در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه، مبلغی معادل ۲۲۱۷ میلیارد ریال بوده که به ترتیب در فروردین و اردیبهشت ۱۰۸۶ و ۱۱۳۱ میلیارد ثبت شده و بانک در این زمینه عملکرد باثباتی داشته است.

مدیر عامل پست بانک ایران با بیان اینکه درآمد سرمایه‌گذاری‌ها نیز در اردیبهشت صفر بوده، اما در فروردین ۱/۳ میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری محقق شده است، تصریح کرد:آخرین درآمد عملیاتی پست بانک ایران مربوط به درآمد کارمزد‌ها است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری این بانک ۷۵۵ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره یک ماهه قبل ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و در مقابل هزینه‌های کارمزد پست بانک ایران در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه با افزایش سه درصدی همراه بوده است و سهم کارمزد‌ها از درآمد‌های عملیاتی بانک ۲۲ درصد است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده