تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۶۰۴۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام:

دوره آموزش سنگ تراشی سنگ‌های قیمتی در ایلام برگزار می‌شود

‌می‌متالز - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: چند وقت دیگر آموزش سنگ تراشی سنگ‌های قیمتی در شهر ایلام برای علاقه‌مندان به این رشته صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، محسنی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام بیان داشت: با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته شده در شهرستان‌ها در طول ایام تابستان و تعطیلات آموزش‌هایی برگزار می‌شود، ولی چند وقت دیگر آموزش سنگ تراشی سنگ‌های قیمتی در شهر ایلام برای علاقه‌مندان به این رشته صورت می‌گیرد.

وی افزود: برخی از دوره‌ها بستگی به متقاضی دارد که در شهرستان‌ها نیاز سنجی از مردم انجام می‌گیرد که چه آموزش‌هایی لازم است برگزار شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد، سازمان زندان‌ها و بنیاد علوی جهت برگزاری آموزش‌ها منعقد شده، چون سازمان‌های مربوطه بودجه آموزشی دارند با همکاری یکدیگر آموزش به صورت رایگان برای افراد جامعه هدف برگزار می‌کنیم.

محسنی ادامه داد: کسانی که این دوره‌ها برای آن‌ها منتهی به شغل شود پروانه تولید به صورت انفرادی و یا اگر چند نفر به صورت گروهی درخواست داشتند پروانه تولید کارگاهی داده می‌شود و بعد از اخذ پروانه با آن‌ها تسهیلات و برای بازار فروش در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی و حتی شبکه‌های مجازی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از صفر تا صد از صنعتگری که بخواهد کار و فعالیت داشته باشد حمایت می‌کنیم.

محسنی در پایان یادآور شد: برای اطلاع رسانی زمان برگزاری دوره‌ها از طریق فضای مجازی و همچنین علاقمندان جهت ثبت نام آموزش می‌توانند به صنایع دستی استان یا شهرستان محل اقامت خود مراجعه کند.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده