تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۶۰۸۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

تصویب اصلاح ساختار نظام بودجه در مجلس یازدهم/ عادلانه‌ترین شاخص توزیع بودجه ضریب محرومیت شهرستان‌ها است

‌می‌متالز - بسطامی با بیان اینکه عادلانه‌ترین شاخص توزیع بودجه ضریب محرومیت شهرستان‌ها است، گفت: اصلاح ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه شهامت دولت سیزدهم را نشان داد.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، ایوان، ملکشاهی، چرداول، سیروان، مهران و هلیلان در مجلس شورای اسلامی، در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور دیگر نمایندگان ایلام در مجلس، استاندار ایلام و مدیران کل استانی به دیدار اخیر نمایندگان ملت با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: سنجش عملکرد نهاد‌ها مبتنی بر نگاه رهبری است و رهبر انقلاب هماهنگی سه قوه، انقلابی بودن و صلاحیت مجلس را تایید می‌کند.

«علی اکبر بسطامی» گفت: جمعیت، مساحت و ضریب محرومیت سه فاکتور مهم در توزیع اعتبارات استانی بوده که از بین این سه مهم عادلانه‌ترین شاخصه "ضریب محرومیت" است که باید در توزیع و تزریق بودجه‌های شهرستان‌ها برای ضریب محرومیت سهم اعتباری بیشتری لحاظ شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اصلاح ساختار بودجه بود و بر این موضوع نیز تاکید داشتند که در مجلس یازدهم اصلاح ساختار نظام بودجه تصویب شد.

بسطامی فقر و شکاف طبقاتی موجود در کشور را به دلیل عدم اجرای اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین چالش کشور با این همه نعمت و مواهب الهی، عدم تخصیص بودجه به مناطق مختلف و محروم کشور بر اساس ضریب محرومیت است.

وی تصریح کرد: اعتبار محرومیت زدایی در حوزه بهداشت در شهرستان‌های بدره، ملکشاهی و چوار حذف شده است که این تصمیم بر چه اساس و با چه معیاری اتخاذ شده است؟

بسطامی تصریح کرد: اعتبار شهرستان‌های ایلام، ملکشاهی و چوار در بحث راه نیز حذف شده است که بر اساس عدالت، حذف بودجه این شهرستان‌ها با توجه به جایگاه استراتژیکی که دارند به هیچ عنوانی قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث تملک دارایی ها، سهم ایلام ۱۷ درصد رشد کرده است که نسبت به میانگین کشوری سه درصد افزایش داشته است.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای در ایلام، ۷۵ درصد حقوق و ۲۵ درصد سایر است و نسبت به متوسط کشور، ۲ درصد کمتر و در سایر حوزه‌ها سه درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی به چالش فقر آب و حذف کردن بودجه شهرستان هلیلان در حوزه آب نیز اشاره کرد و گفت: با تدبیر استاندار محترم باید بودجه سال جدید براساس عدالت و بر اساس پارامتر‌های محرومیت شهرستان‌ها توزیع شود.

بسطامی با اشاره به وضع موجود بازار گفت: چالش اصلی امروز کشور فقر است، بطوریکه سفره مردم طی سال‌های اخیر کوچک شده است و باید مسئولان به سفره مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نگاه رهبری و تلاش‌های دولت سیزدهم آینده روشنی را در مسائل بین‌المللی برای کشور متصور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاح ارز ترجیحی، خاطرنشان کرد: اصلاح ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه شهامت دولت سیزدهم را نشان داد.

منبع: شبستان

عناوین برگزیده