تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۶۰۹۴۵

پل فولاد اهواز با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی مسدود شد

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان از باب حقوق عامه و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی جانی، این پل تا اطلاع ثانوی بسته شد.

به گزارش می‌متالز، اعضای شورای تامین اهواز متشکل از فرماندار، دادستان اهواز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز از پل فولاد (پل ششم) بازدید کردند.

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در این بازدید اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان از باب حقوق عامه و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی جانی، این پل تا اطلاع ثانوی بسته شد.

وی حفظ سلامت شهروندان را خط قرمز قوه قضاییه دانست و گفت: به دلیل عدم استحکام پایه‌های پُل فولاد اهواز و لزوم حفظ جان شهروندان، این پُل تا رفع کامل ایرادات فنی و ایمنی کامل بسته خواهند ماند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان تاکید کرد: دستورات قضائی لازم به پلیس راهور و شهرداری اهواز در راستای تسریع در رفع مشکل صادر شده است.

‌رضا امینی شهردار اهواز نیز اظهار داشت: طبق جلسه شورای تامین که بامداد ۱۴۰۱.۳.۱۲ " تشکیل شد، با توجه به مشکلات فنی و سازه‌ای پل فولاد اهواز (پل ششم)، جهت پیشگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی و تشدید خطرات در اثر عبور و مرور خودرو‌ها از پل ششم، این پل از دوازدهم خرداد ماه تا زمان تعمیر و مقاوم‌سازی آن مسدود گردیده و از تردد خودرو‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

وی افزود: مسیر جایگزین برای تردد خودرو‌های سنگین، کمربندی شمال شرق و برای خودرو‌های سبک سایر پل‌های شهری تعیین شده است.

امینی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه شورای تامین اهواز و به دستور این شورا، پلیس راهور اهواز مکلف شده در صورت تردد خودرو‌های سنگین از سایر پل‌های اهواز، نسبت به اعمال قانون آنها، مطابق با ضوابط اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده