تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۶۱۰۳۹
داوودی اعلام کرد؛

مشارکت همه‌جانبه ذوب‌ آهن اصفهان در رویداد فناورانه گام دوم

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با همکاری و مشارکت همه‌جانبه ذوب‌ آهن اصفهان در رویداد ملی عصر امید بسیار موفق خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، سیدمسعود داوودی در نشست تعاملی با مدیران ارشد ذوب‌آهن اصفهان با تشریح رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای اجرای این رویداد با همکاری و مشارکت همه جانبه ذوب‌آهن اصفهان در رویداد فناورانه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی بسیار موفق‌تر خواهد بود.

وی افزود: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی مدون خود را آغاز کرد که منتج به تهیه و تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه شد و عملاً با این ابلاغ، دانشگاه آزاد اسلامی وارد گام دوم شد. ازاین‌رو این دانشگاه به‌عنوان مولود انقلاب، همگام با برنامه‌ها و اهداف انقلاب، تمدن را مدنظر قرارداد و در تلاش است با تقویت علم و فناوری از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کند و بسترساز اشتغال دانش‌بنیان شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید بر عزم ملی و همکاری صنایع بزرگ و کوچک در این رویداد بزرگ عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد همگرایی بین بخش‌های مختلف کشور، رویدادی را تحت عنوان رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت و هزار شرکت فناوری و خلاق» برنامه‌ریزی کرده است.

توسعه و مدون کردن دانش فنی در راستای بومی‌سازی

مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان نیز با تأکید بر بومی‌سازی صنایع گفت: توسعه و مدون کردن دانش فنی در راستای بومی‌سازی، ازجمله اهداف ذوب‌آهن اصفهان بوده تا در صورت تسهیل امکان واردات قطعات و تجهیزات در آینده، توان رقابتی برای شرکت‌های داخلی وجود داشته باشد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود آموزش عالی در کشور از استادان معروف دنیا برای تدریس و مهارت افزایی دانشجویان دعوت به همکاری کنند.

مرتضی شیرین‌پرور مطرح کرد: پروژه‌هایی که قابلیت ساخت دارند باید به کارشناسان داخلی و پژوهشگران واگذار شوند. شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در صورت نیاز از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مؤسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها استفاده می‌کند و پروپوزال‌های پژوهشگران بر اساس معیار‌های مشخص امتیازبندی خواهند شد. این شرکت با همکاری دانشگاه، نیرو‌های متخصص را تربیت کرده و گام‌های بلندی در راستای بومی‌سازی در صنعت فولاد بر خواهد داشت و همواره در مسیر بومی‌سازی منشأ خدمات بسیار ارزنده‌ای به کشور بوده و حلقه‌های وابستگی به خارج را کاهش داده است. قرارداد‌های باز بر اساس نیاز‌های شرکت تعریف‌شده تا در فرآیند همکاری دانشگاه با صنایع تسریع شود.

وی ادامه داد: استادان، پژوهشگران و مبتکران می‌توانند با مراجعه به سایت ذوب‌آهن اصفهان، قسمت تحقیق و توسعه، بخش نمایشگاه مجازی، پس از مشاهده نیاز‌های ذوب‌آهن اصفهان، بر اساس اطلاعات طرح‌شده، رزومه توانمندی‌های خود را بارگذاری کنند.

دانشگاه از صنعت حمایت کند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب‌آهن اصفهان نیز با تأکید بر اینکه دانشگاه از صنعت حمایت کند بیان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت با هدف دستیابی به موفقیت‌های بیشتر ایجاد می‌شود و در این ارتباط، دانشگاه و صنعت با همکاری دوجانبه تلاش می‌کنند تا برخی از فعالیت‌های علمی و عملی خود را به‌طور مشترک و هماهنگ به انجام رسانند؛ بنابراین در این میان دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با اعتباری که در کشور دارد و تعاملات بسیار خوب خود، دیدگاه‌ها را به ذوب‌آهن تغییر داده و از صنعت استان دفاع کند.

علیرضا رضوانیان تبیین کرد: شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان همکاری کرده و با حمایت از طرح‌های کاربردی که منتج به هزینه کمتر و واردات کمتر شود؛ برای شرکت در رویداد گام دوم نیز در کنار دانشگاه خواهیم بود و حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده