تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۱۰۷۵

ارائه روش‌های نوین در حوزه پتروشیمی و صنایع فولاد

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: ایده‌پردازان و مخترعان این دانشگاه روش‌های نوینی را در حوزه‌های پتروشیمی، صنایع فولاد، آبزی‌پروری و ... ارائه کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین رنجبر در حاشیه برگزاری نمایشگاه «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران با بیان اینکه این نمایشگاه تحول بزرگی در جامعه علمی کشور ایجاد کرده است، اظهار کرد: بخشی از مراجعه‌کنندگان به رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» صاحبان صنایع، پشتیبان‌ها و شرکت‌هایی هستند که قصد حمایت از ایده‌ها را داشتند و این نمایشگاه را اقدام بی‌نظیر مطرح می‌کنند و واقعاً بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» دستاورد‌های بسیار خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی داشته است، اضافه کرد: ۳ هزار ایده، واحد فناور، زیرساخت و شرکت دانش‌بنیان هسه و واحد فناور در این رویداد حضور پیدا کردند که بسیاری از مسوولان این واحد‌ها و هسته‌های فناور برای نخستین‌بار بود مجال حضور در رویداد «عصر امید» را پیدا می‌کردند و دستاوردهایشان را در معرض عموم قرار دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» تحول بسیار مهمی است، ادامه داد: این رویداد آثار خیلی خوب و مبارکی برای دانشگاه خواهد داشت.

رنجبر متذکر شد: استان هرمزگان با بیش از ۶۰ واحد فناور، ایده و شرکت دانش‌بنیان در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» شرکت کرده که بخش عمده‌ای از این ایده‌ها جزء منتخبان کشوری بودند و در ارزیابی اولیه حائز رتبه‌های برتر شدند و روش‌های نوینی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد و ایده‌های مربوط به تولید محصولات بهداشتی، آرایشی و به‌نوعی داروسازی، آبزی‌پروری و توسعه شیلات ارائه کردند.

وی توضیح داد: هرمزگان استان استراتژیک کشور است و قطب اصلی صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع فولادی است و در رویداد «عصر امید» به ما قول دادند که هر واحد فناور و صاحب ایده‌ای که قصد دارد به استان هرمزگان سفر کند و با صنایع مرتبط و از حمایت صنایع بهره‌مند شود، می‌تواند از مرکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان استفاده بکند و به بخش صنایع لینک شود و این قابلیت وجود دارد که از واحد‌های فناور و صاحبان ایده کشوری در استان هرمزگان حمایت شود.

 رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاورد‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه باهدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) که از هشتم خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه می‌شود، امروز ۱۱ خرداد پایان می‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری آنا

عناوین برگزیده