تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۶۱۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مصطفی طاهری:

اصلاح سیاست‌های اقتصادی نباید باعث مشکلات معیشتی مردم شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:نباید شرایط جوری باشد که به خاطر اصلاحات اقتصادی مشکلات معیشتی مردم بیشتر شود لذا باید حمایت‌های جبرانی را در مقطع اصلاح سیاست‌های اقتصادی مدنظر قرار دهیم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با اشاره به مشکلات در بخش تامین و توزیع نهاده‌های دامی و افزایش قیمت آن‌ها تاکید کرد: ما امسال در حالت گذار و نواسان هستیم و امسال سال سختی است آن هم از این جهت که همه عادت به استفاده از نهاده با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های صورت گرفته و همچنین بهرمندی از ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته، گفت: با این حال ما در ادامه راه هم با مشکل خشکسالی و هم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه شدیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما سال پر تلاطمی را در پیش رو داریم اظهار کرد: قطعاً با سیاست گذاری‌های خوبی که صورت گرفت - حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی - دیگر تولید کننده داخلی مسیر حرکت خود را به خوبی می‌داند چرا که پیش‌تر تولیدکننده داخلی با هزینه‌های آزاد به تولید می‌پرداخت و در نهایت باید با تولیدی که با ارز ۴۲۰۰ محاسبه می‌شد، رقابت می‌کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: قطعاً حذف ارز ۴۲۰۰ شرایط اقتصادی کشور را سال به سال بهتر خواهد کرد البته امسال، سال سختی است و، اما فرایند، فرآیند اصلاحی و خوبی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته باید دقت کنیم که سیاست‌های حمایتی و جبرانی هم به درستی عملیاتی شود و نباید شرایط جوری باشد که به خاطر اصلاحات اقتصادی مشکلات معیشتی مردم بیشتر شود لذا باید حمایت‌های جبرانی را در مقطع اصلاح سیاست‌های اقتصادی مدنظر قرار دهیم.

منبع: افکارنیوز

عناوین برگزیده