به گزارش میمتالز، رضا امیدوار با حضور در رسانه ملی در پاسخ به سوالی مبنی اینکه چه کنیم تا مصرف کننده به کالای داخلی اعتماد کند افزود: مصرف کننده را باید ترغیب کرد تا کالای داخلی استفاده کند این کار با فرهنگ سازی و برند سازی (نشان تجاری برتر) کالای داخلی میسر میشود.
وی در این باره گفت: متأسفانه تولیدکنندگان در این خصوص ضعیف عمل کرده و برخی از آنها قبل از بازاریابی و تبلیغات، شروع به تولید کالای خود میکنند ضمن اینکه تولید کنندگان میتوانند با هزینه کم، تبلیغات محلی و از طریق فضای مجازی کالای خود را تبلیغ کنند.
امیدوار افزود: نکته دوم مسئله داشتن ضمانت نامه (گارانتی) کالاست که میتوانند با دادن این ضمانت نامه و اینکه کالای خریداری شده خدمات پس از فروش مطمئن و سریع دارد مصرف کننده را برای خرید کالا ترغیب کند.
وی اضافه کرد: نکته بعدی فرهنگ سازی و آموزش از دوران دبستان تا دانشگاه است؛ اینکه مشتری و تولیدکننده وظیفه خود را در قبال کالا بدانند؛ وظیفه تولیدکننده، تولید کالای باکیفیت و رساندن به دست مصرف کننده است و مصرف کننده نیز باید کالای باکیفیت را از تولید کننده مطالبه کند.
دبیرکل هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وقتی یک کالایی در کشور به اندازه کافی تولید میشود چرا باید وارد صورت گیرد؟ توضیح داد: ممنوعیت واردات منجر به انحصار میشود و رقابت از بین میرود؛ مثال واضح در این خصوص خودرو سازی است که در انحصار کامل به سر میبرد؛ مدیریت واردات را باید از طریق کنترل و نظارت مبادی ورودی کالا با همکاری گمرک و استاندارد انجام داد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما