تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۱۶۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده از کالای داخلی نیازمند فرهنگ سازی است

‌می‌متالز - دبیرکل هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: ما باید مصرف کننده را برای استفاده از کالای داخلی ترغیب و در این خصوص فرهنگ سازی کنیم.

به گزارش می‌متالز، رضا امیدوار با حضور در رسانه ملی در پاسخ به سوالی مبنی اینکه چه کنیم تا مصرف کننده به کالای داخلی اعتماد کند افزود: مصرف کننده را باید ترغیب کرد تا کالای داخلی استفاده کند این کار با فرهنگ سازی و برند سازی (نشان تجاری برتر) کالای داخلی میسر می‌شود.

وی در این باره گفت: متأسفانه تولیدکنندگان در این خصوص ضعیف عمل کرده و برخی از آن‌ها قبل از بازاریابی و تبلیغات، شروع به تولید کالای خود می‌کنند ضمن اینکه تولید کنندگان می‌توانند با هزینه کم، تبلیغات محلی و از طریق فضای مجازی کالای خود را تبلیغ کنند.

امیدوار افزود: نکته دوم مسئله داشتن ضمانت نامه (گارانتی) کالاست که می‌توانند با دادن این ضمانت نامه و اینکه کالای خریداری شده خدمات پس از فروش مطمئن و سریع دارد مصرف کننده را برای خرید کالا ترغیب کند.

وی اضافه کرد: نکته بعدی فرهنگ سازی و آموزش از دوران دبستان تا دانشگاه است؛ اینکه مشتری و تولیدکننده وظیفه خود را در قبال کالا بدانند؛ وظیفه تولیدکننده، تولید کالای باکیفیت و رساندن به دست مصرف کننده است و مصرف کننده نیز باید کالای باکیفیت را از تولید کننده مطالبه کند.

دبیرکل هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وقتی یک کالایی در کشور به اندازه کافی تولید می‌شود چرا باید وارد صورت گیرد؟ توضیح داد: ممنوعیت واردات منجر به انحصار می‌شود و رقابت از بین می‌رود؛ مثال واضح در این خصوص خودرو سازی است که در انحصار کامل به سر می‌برد؛ مدیریت واردات را باید از طریق کنترل و نظارت مبادی ورودی کالا با همکاری گمرک و استاندارد انجام داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده