تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۲۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۶۱۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سند تحول اقتصادی دولت بدون کارایی؛ فضای اجتماعی و احتکار، حذف ارز ترجیحی را از اهدافش دور کرد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:دولت نظرش بر این بود که اقدامات در زمینه حذف ارز ترجیحی را تا چند ماه آینده عملیاتی کند، اما فضای اجتماعی و احتکار‌های صورت گرفت به طور کلی، آن مسیر تعیین شده را تغییر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، گفت: سند تحول اقتصادی دولت وجود دارد و، اما هنوز حرکت خاصی پیرامون این سند صورت نپذیرفته است و نمی‌توانیم فعلاً هیچ ارزیابی از سند تحول اقتصادی دولت داشته باشیم.

وی در ادامه در ارزیابی خود پیرو آماده‌سازی کالابرگ به مردم در راستای اصلاح نظام یارانی کشور اظهار کرد: اقدامات در زمینه تهیه کالا برگ رو به انجام است، اما احساس می‌شود مرحله‌بندی که دولت برای حذف ارز ترجیحی مدنظر قرار داده بود به هم خورده، یعنی دولت نظرش بر این بود که این اقدامات را تا چند ماه آینده عملیاتی کند، اما فضای اجتماعی و احتکار‌های که صورت گرفت به طور کلی آن مسیر تعیین شده را تغییر داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسان هم حذف ارز ترجیحی به صورت تدریجی بوده است، گفت: با این حال دولت در عمل انجام شده مجبور شد که برنامه‌ریزی خود را تغییر دهد.

این نماینده مجلس گفت: با این حال امیدواریم هیجانات بعد از اصلاحات اقتصادی فروکش کند تا بتوان آثار واقعی این اصلاحات و تغییرات را کنترل کرد.

منبع: بازار

عناوین برگزیده