تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۶۲۱۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب ۲۲ تومان سود برای فخالص

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خالص سازان روی زنجان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خالص سازان روی زنجان برگزار و به ازای هر سهم ۲۲ تومان سود به تصویب رسید.

براساس این گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خالص سازان روی زنجان با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد و با تصویب صورت‌ها مالی، ۳۵۲ میلیارد ریال از سود قابل تقسیم، به ازای هر سهم ۲۲ تومان به تصویب رسید.

در این جلسه در پاسخ به سوال سهامداران گفته شد: تخلف شرکت تهیه تولید را به خاطر پایین بودن عیار محصول تحویلی را از طریق مراجع قضایی و بورس پیگیری می‌کنیم از این شرکت به خاطر تفاوت عیار، صد‌ها شکایت شده است که حتی در نمونه‌های آزمایشگاهی هم تفاوت ۵ تا ۶ درصدی در عیار به اثبات رسیده، اما هنوز حرفمان به‌جای نرسیده است.

۱۲درصد از نیاز کشور از داخل تامین می‌شود، باقی نیاز بازار از وارد (بیشتر از ترکیه) انجام می‌شود. رقابت مخربی که برای خاک به وجود آمده، باعث ایجاد فضای ناسالم و عدم امکان رقابت‌پذیری در سیستم عرضه و تقاضا شده است.

مطالبات فخالص از یکی از معادن ترکیه از طریق یک وکیل در دست پیگیری است، دادگاه هم به محکومیت شرکت ترک رای داده است و با شکایت طرف دعوی منتظر نتیجه هستیم. قرارداد دیگری را با کشور ترکیه داریم که ۵ درصد پیش‌پرداخت آن را داده‌ایم و احتمالا تخفیفاتی را هم در این قرارداد اعمال شود که نتایج آن را از طریق کدال اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

این اتفاقات هم منحصر به فخالص نیست، بلکه به خاطر تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌ها با چنین مواردی درگیر هستند. به خاطر تحریم‌ها نتوانستیم برخی قطعات را وارد کنیم. ۳ تا دستگاه داریم که برق تولیدی آن را به دولت می‌فروشیم. با همکاری بانک سپه قصد داریم که ۴ دستگاه دیگر برای تولید برق، از خارج از کشور تهیه کنیم.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده