تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۶۲۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس شورای‌عالی کانون صرافان:

قیمت دلار با مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها نزولی خواهد شد

‌می‌متالز - رئیس شورای‌عالی کانون صرافان پیش ببینی کرد با مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی ها، روند قیمت دلار و دیگر ارز‌ها نزولی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، کامران سلطانی‌زاده در واکنش به اثر مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها مبنی بر خریداری ارز اسکناس صادرکنندگان با نرخ توافقی و فروش بدون محدودیت به متقاضیان، گفت: طبق این بخشنامه، صادرکنندگان برای فروش ارز حاصل از صادرات، بدون قیمت دستوری و بدون محدودیت و بر اساس توافق با خریدار، نرخ را مشخص می‌کنند و به صرافی می‌فروشند.

وی افزود: با این جریان حجم قابل‌توجهی از ارز صادرکنندگان که معمولاً تا زمان اصلاح نگه داشته می‌شد، بدون توقف و با هدف تأمین گردش نقدینگی به صرافی‌ها عرضه خواهد شد؛ بنابراین بانک مرکزی با این طرح بدون اینکه از منابع ارزی خود استفاده کند، می‌تواند از منابع واقعی استفاده کرده و با اصلاح چرخه قیمتی از منابع ارزی استفاده کند؛ بنابراین اقدام بسیار مثبتی برای بازار ارز خواهد بود.

سلطانی‌زاده ادامه داد: قیمت واقعی و توافقی هم باعث ایجاد رقابت و جذابیت فروش ارز حاصل از صادرات در زمان کم و با حجم زیاد می‌شود که به تعدیل نرخ کمک قابل توجهی خواهد داشت. همچنین طبق سر فصل‌های مشخص‌شده در سامانه سنا، نیاز‌های ارزی مردم پاسخ داده خواهد شد و احتمالاً بانک مرکزی سقف و سر فصل‌های مدنظر را اعلام خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده