تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۶۲۳۶۲
سرویس خبر : اجتماعی

حقوق بازنشستگان حداقل بگیر نزدیک به ۶ میلیون می‌شود - توضیحات سخنگوی دولت

‌می‌متالز - بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: برای حقوق‌های بالا افزایش حقوق ۱۰درصد خواهیم داشت. قانون‌گذار برای بازنشتگان صندوق لشکری و کشوری افزایش ۱۰ درصدی پیش‌بینی کرده است که باید تعادل برقرار شود.

به گزارش می‌متالز، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: افزایش حقوق کارکنان تابع قانون کار برای حداقل‌بگیران ۵۷ درصد بوده است. در حوزه بازنشستگان درخصوص حداقل‌بگیران اعمال می‌شود و نزدیک به ۶میلیون تومان خواهد شد که ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان افزایش خواهد داشت. برای حقوق‌های بالا افزایش حقوق ۱۰درصد خواهیم داشت. قانون‌گذار برای بازنشتگان صندوق لشکری و کشوری افزایش ۱۰درصدی پیش‌بینی کرده است که باید تعادل برقرار شود.

سخنگوی دولت در مورد یارانه‌ها گفت: مطابق تکلیف قانونی، دولت مکلف است دهک‌های پردرآمد را حذف کند و تنها یارانه یک دهک یعنی ده درصد مرفه باید حذف شوند.

با توجه به اطلاعات در سامانه ها، دهک بندی‌ها انجام شد و به واسطه ضعف در اطلاعات اقتصادی و برخی بی شفافیت‌ها و ضعف در شفافیت اقتصادی برخی خانوار‌ها، بعضا اشتباهاتی در دهک بندی‌ها اتفاق افتاد که امکان اعتراض پیش بینی شد و اعتراض‌ها ثبت شد.

بیش از ۴نیم میلیون نفر ثبت اعتراض داشتند و برای برخی شهروندان امکان ثبت نام جدید فراهم شد و برخی هم ثبت نام کردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده