تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۶۲۶۸۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
راستینه پیشنهاد داد:

افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از پرداخت اولیه طرح نهضت ملی مسکن معاف شوند/ دولت ساخت مساکن استیجاری را در دستور کار قرار دهد

می متالز - نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به سمت ساخت انبوه مساکن استیجاری با رویکرد اجاره به شرط تملیک حرکت کند گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) و سازمان بهزیستی باید از پرداخت آورده اولیه برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن معاف شوند.

به گزارش می‌متالز، احمد راستینه هفشجانی با اشاره به افزایش بی ضابطه و افسارگسیخته اجاره بها مسکن، گفت: یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه مسکن، اجاره بها بوده که متاسفانه قرارداد‌ها برخلاف مصوبه دولت در خصوص رعایت سقف ۲۵ درصدی افزایش کرایه خانه‌ها در تهران منعقد می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش شدید اجاره بها، مستاجران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، عنوان کرد: دولت باید برای کنترل بازار اجاره بها مسکن گام‌های جدی وعملیاتی بردارد. هر چند تلاش شده تا با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بخشی از هزینه‌ها جبران شود، اما نه تنها این امر پاسخ گوی گرانی‌ها نبوده بلکه تسهیلات این گونه موجب تورم انتظاری شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت سریعا باید به سمت ساخت مساکن استیجاری حرکت کند، عنوان کرد: ما هم اکنون نیازمند تولید انبوه مسکن استیجاری هستیم؛ موضوع اجاره به شرط تملیک به عنوان یک راهکار مهار اجاره بها باید در دستورکار دولت قرار گرفته و برای قرارداد‌های بیش از سقف مجاز مالیات در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه توان پرداخت ۴۰ میلیون آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن را ندارند عنوان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی باید از پرداخت آورده اولیه معاف شوند تا گام مناسبی در حوزه مسکن برای محرومین برداشته شود. همچنین دولت باید سریعا برای طبقه‌ای از جامعه که امکان پرداخت اجاره‌بها را ندارد برنامه‌ای تدوین کرده و گام تحولی بردارد. مجلس نیز کنترل بازار مسکن را از بعد نظارتی در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده