تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۶۲۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد (اینفوگرافیک)

‌می‌متالز - شاخص کل بورس در هفته اخیر توانست رشد ۲٫۸ درصدی را ثبت کند و کارشناسان برای پیش‌بینی هفتگی بورس عقیده دارند که این بازار روند متعادلی را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته یعنی ۱۸ خرداد ماه بر سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد ایستاده و در پایان این هفته به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی رسید و رشد ۲٫۸ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱.۷۶ درصدی سطح ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد را تجربه کرد. شاخص فرابورس نیز با رشد ۱.۹۲ درصدی خود را به محدوده ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد رساند.

بازار سرمایه در چهارمین هفته خرداد ماه شاهد خروج نقدینگی حقیقی بود. در این هفته شنبه ۴۴۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۳ میلیارد تومان، سه شنبه ۳۱۱ میلیارد تومان و در نهایت در روز چهارشنبه ۳۳۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار خارج شد. در مجموع در چهارمین هفته خرداد ماه هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان نقدینگی خارج شد که در مقایسه با هفته قبل رقم کمتری بود.

با وجود رشد تمامی شاخص‌های بازار در این هفته کارشناسان عقیده دارند که بورس طی هفته آینده روندی متعادل را پشت سر می‌گذارد و ممکن است برخی از روز‌ها سرخ‌پوش شود.

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد (اینفوگرافیک)

بورس صعودی می‌شود؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بازار گفت: این که بازده کلی بورس نسبت به سایر بازار‌ها عقب است. اما ابهامات و مداخلات سایه سنگینی روی این بازار دارد. قطعا جریان پول هوشمند با کاهش ابهامات به سمت این بازار سرازیر می‌شود. بورس بازدهی و عقب ماندگی خود نسبت به سایر بازار‌های مالی را جبران خواهد کرد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه نیز اظهار می‌کند: بنظر می‌رسد تاثیر افزایش نرخ کالا‌های اساسی و تورم حادث شده در کشور به‌همراه افزایش ماهیانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی (۷۰ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت و ۶۰ هزار میلیارد تومان بهره اوراق منتشر شده) انتظار رسیدن شاخص کل به ۲ میلیون واحد تا پایان سال ۱۴۰۱ دور از ذهن نیست.

در نتیجه می‌توان گفت که بورس تا پایان سال سود خوبی به سهامداران می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده