تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۱۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۶۲۷۷۶
سرویس خبر : انرژی

اقدامات نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان برای گذر از تابستان ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مجموع ظرفیت نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان معادل ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات است که توسط ۹ نیروگاه هلدینگ برق و انرژی صبا تامین می‌شود. مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان این مطلب و با اعلام اینکه این هلدینگ آمادگی برای افزایش ۲۸۰ مگاواتی نیروگاه‌های بنیاد در پیک ۱۴۰۱ را دارد، گفت: در حال حاضر ۵ درصد از برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های این هلدینگ وابسته به بنیاد مستضعفان تامین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محسن امیری گفت: نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان برای تولید برق پایدار همزمان با شروع پیک مصرف در فصل گرما در آمادگی کامل قرار دارند، وی افزود: بنیاد مستضعفان با توجه به نیاز کشور به افزایش ظرفیت تولید برق، توسعه نیروگاه‌ها و افزایش راندمان واحد‌های تولید برق را در دستور کار داشته و با سرمایه‌گذاری بنیاد و تلاش متخصصان، هم اکنون ۱۶۰ مگاوات به تولید نیروگاه چابهار از طریق راه‌اندازی واحد بخار و ۱۲۰ مگاوات به تولید نیروگاه خرمشهر از طریق راه‌اندازی سیستم مدیا اضافه خواهد شد که مجموعا ۲۸۰ مگاوات برق ظرفیت تولید کشور را افزایش می‌دهد. به گفته امیری این سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق با هدف افزایش تولید برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان صنعتی، خانگی و... است تا حتی‌الامکان به جلوگیری از خاموشی‌ها کمک کند.

مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان با اشاره به رکوردزنی تعمیرات نیروگاه‌ها در سال جاری، گفت: به دنبال برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام واحد‌های نیروگاهی بنیاد مستضعفان موفق شدند تعمیرات خود را با اتکا به توان متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمان مقرر به پایان برسانند و این درحالی بود که تامین نقدینگی برای واحد‌های نیروگاهی یکی از مشکلات جدی در این مسیر بوده، ولی توجه به دانش نیروگاهی و زمان‌بندی مناسب، باعث شد ساخت و تامین قطعات در حداقل زمان ممکن انجام شود و امروز تمام واحد‌ها آماده تولید هستند. وی با تشریح بخشی از طرح‌های توسعه‌ای این هلدینگ گفت: بخش بخار نیروگاه خرم‌آباد به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در سال جاری و بخش بخار نیروگاه خرمشهر، نیروگاه علی‌آباد و نیروگاه شهید کاوه قائن جزو طرح‌های توسعه‌ای بنیاد مستضعفان در حوزه نیروگاهی است تا با تکمیل این طرح‌ها بخشی از نیاز کشور در این حوزه تامین شود. به گفته امیری؛ با اتمام پروژه‌های سیکل ترکیبی نیروگاه‌های چابهار و خرم‌آباد، شاهد افزایش راندمان بیش از ۱۰درصدی در این نیروگاه‌ها خواهیم بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده