تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۶۲۸۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار هرمزگان:

معدن آهن هماتیت حاجی آباد به زودی به بهره برداری می‌رسد

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش تولیدات معدنی، گفت: در چند روز آینده معدن آهن هماتیت با ظرفیت تولید ۳۰۰هزار تن در مسیر توجه به حوزه اشتغالزا و پر تولید معادن در حاجی آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، مهدی دوستی روز جمعه در نشست شورای اداری حاجی آباد، اظهار داشت: بزودی با کلنگ زنی مرحله دوم معدن سنگ آهن هماتیت با ظرفیت تولید یک میلیون تن حاجی آباد به قطب هماتیت کشور تبدیل خواهد شد.

دوستی با بیان اینکه شرکت‌هایی که در استان فرآوری انجام دهند مشکلات زمین، آب و برق آن‌ها برطرف می‌شود، افزود: برخی از معادن درحاجی آباد محصولات خود را به صورت خام به سراسر کشور ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز با اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین به بخش صنعت حاجی آباد زمینه ایجاد زیرساخت‌های فرآوری محصولات معدنی و تکمیل زنجیره ارزش، فراهم می‌شود تا تولیدات معادن به صورت خام از هرمزگان خارج نگردد.

دوستی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده زیر ساخت‌های گاز، آب، برق، جاده، ورزشی، آموزشی، مخابرات و اینترنت در بخش مرکزی و روستا‌های حاجی آباد نیز تا هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: طی ۴ ماه آینده درمانگاه تامین اجتماعی با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تمامی تجهیزات در اختیار مردم حاجی آباد قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر توسعه حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های ویژه شهرستان حاجی آباد در این بخش، گفت: تخصیص بودجه جهت مطالعات گلخانه‌ای و معدنی به عنوان مهمترین دغدغه اصلی دولت در اولویت قرار گرفته است.

دوستی با بیان اینکه در حوزه برق رسانی به منازل مسکونی مشکل نداریم، افزود: بیشترین مشکل در مورد زیرساخت‌های برق چاه ها، صنایع و کشاورزی است و عمده مصوبات برق رسانی مربوط به این حوزه‌ها می‌باشد.

در این نشست تامین نهال انجیردیم توسط دولت برای کشت ۱۰۰ هکتاری در ۵ روستای حاجی آباد مصوب شد.

شهرستان حاجی آباد در ۱۷۰ کیلومتری شمال غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده