تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۲۸۸۳
سرویس خبر : انرژی

واردات گاز فرانسه از روسیه متوقف شد

‌می‌متالز - اپراتور سیستم انتقال گاز فرانسه یعنی شرکت جی‌آرتی گاز GRTgaz اعلام کرد که واردات گاز روسیه از طریق خط لوله آلمان به فرانسه متوقف شده و این کشور از ۱۵ ژوئن هیچ مقدار گازی از روسیه از طریق این خط لوله دریافت نکرده است.

به گزارش می‌متالز، اپراتور سیستم انتقال گاز فرانسه یعنی شرکت جی‌آرتی گاز GRTgaz روز جمعه اعلام کرد که واردات گاز روسیه از طریق خط لوله آلمان به فرانسه متوقف شده و این کشور از ۱۵ ژوئن هیچ مقدار گازی از روسیه از طریق این خط لوله دریافت نکرده است.

این اپراتور همچنین تأکید کرد که تأسیسات ذخیره سازی گاز فرانسه تا ۵۶ درصد ظرفیت خود پر شده است که در مقایسه با رقم ۱۹ درصد در اواسط ماه مارس، افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت در ادامه اعلام کرد که فرانسه در تامین نیاز خود برای انرژی در طول تابستان با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

اوایل هفته جاری میلادی، غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم هشدار داد که به دلیل مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غرب، صادرات گاز خود به اروپا را به شدت کاهش خواهد داد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که اپراتور تجهیزات انرژی آلمان یعنی زیمنس انرژی نتوانست واحد‌های پمپاژ گاز تعمیر شده خط لوله نورث استریم را از یک مرکز تعمیر و نگهداری در کانادا به دلیل تحریم روسیه به آلمان بازگرداند.

فرانسه نزدیک به ۱۷ درصد از گاز خود را از روسیه از طریق شبکه خط لوله با آلمان وارد می‌کند که به شدت به منابع انرژی روسیه متکی است. قطع صادرات گاز روسیه به فرانسه به دنبال کاهش مشابه صادرات شرکت گازپروم به آلمان و ایتالیا صورت گرفت.

واردکنندگان اروپایی گاز روسیه این اقدام گازپروم را محکوم کردند و با "سیاسی" خواندن آن تأکید کردند که کرملین از انرژی برای مجازات کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از اوکراین استفاده می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است که عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم در هفته جاری میلادی ۶۰ درصد کاهش یافته و قیمت سوخت را افزایش داده است.

روز پنجشنبه، قیمت گاز عمده فروشی هلند، که معیاری برای اروپا محسوب می‌شود، برای اولین بار از آوریل به بیش از ۱۵۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده