تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۶۵۰۶۵
سرویس خبر : انرژی

غول انرژی آلمان در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

‌می‌متالز - رویترز در گزارشی اعلام کرد که غول انرژی آلمان موسوم به شرکت یونیپر Uniper به دلیل تاثیرات ناشی از کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و به دنبال دریافت کمک مالی از برلین است.

به گزارش می‌متالز، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که غول انرژی آلمان موسوم به شرکت یونیپر Uniper به دلیل تاثیرات ناشی از کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و به دنبال دریافت کمک مالی از برلین است.

به گفته وزارت اقتصاد آلمان، مذاکرات برای ارائه "اقدامات تثبیتی" برای این شرکت ادامه دارد. وی توضیح داد: دلیل این امر افزایش شدید قیمت گاز و کاهش حجم عرضه از سوی روسیه است.

کلاوس-دیتر ماوباخ، مدیر عامل یونیپر، گفت که این مذاکرات شامل تضمین‌های احتمالی، افزایش تسهیلات اعتباری، یا حتی گرفتن سهام توسط دولت می‌شود. او فاش نکرد که این شرکت به دنبال چه مقدار پول است.

ماوباخ به بلومبرگ گفت: توسعه تجارت به دلیل جنگ اوکراین به طرز محسوسی بدتر شده است. بنا بر گزارش ها، کاهش عرضه باعث شده است که این شرکت انرژی چشم انداز خود را برای سال جاری میلادی کنار بگذارد.

یونیپر یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز روسیه در اروپا بود که به دلیل کمبود عرضه از سوی مسکو تحت فشار قرار گرفته است.

در ماه جاری میلادی، جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان به دلیل کمبود قطعات و مسائل فنی ناشی از تحریم‌های مسکو تا ۶۰ درصد کاهش یافت.

واحد یونیپرو Unipro در این شرکت دارای پنج نیروگاه در روسیه بود که تقریباً یک پنجم درآمد این شرکت در سال گذشته را به خود اختصاص می‌داد. فشار‌های بین المللی و تحریم‌ها که دسترسی به این درآمد‌ها را مسدود کرده است، این شرکت را بر آن داشت تا روند فروش این واحد را آغاز کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده