تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۶۲۹۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رونمایی از برد‌های الکترونیکی شیر‌های هیدرولیک

‌می‌متالز - طراحی و ساخت برد‌های الکترونیکی شیر‌های هیدرولیک با حمایت شرکت فولاد اکسین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بعد از کشور‌های آلمان، آمریکا، ایتالیا و لهستان تولید شد.

به گزارش می‌متالز، علی افروس گفت: وجود مشکلات متعدد در صنایع فولادی کشور نظیر دشواری در تامین و تعمیر تجهیزات نصب شده در خطوط تولید، خصوصاً تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، بومی‌سازی آن‌ها را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که دریافت فناوری در صورتی که با بومی‌سازی همراه نباشد، نمی‌تواند منجر به توسعه پایدار آن صنعت شود. از سوی دیگر، شرایط فعلی اقتصاد ملّی و اِعمال تحریم‌های ناعادلانه خارجی، شرایط ویژه‌ای را برای صنایع فلزی کشور ایجاد کرده است. همچنین نیاز به اکتساب فناوری‌های پیشرفته در زمینه تجهیزات الکترونیکی و ابزار دقیق همواره افزایش یافته و ضرورت اتکّا به توانمندی‌های داخلی و بومی بیش از پیش اهمیت یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان می‌گوید: این راستا و با توجه به تحقق شعار سال، یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ضمن بازدید از صنایع مختلف در استان خوزستان به بررسی آن‌ها پرداخته و از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا و در راستای رفع آن‌ها همکاری نموده است.

به گفته او تیم تخصصی با برگزاری جلسات متعدد و حضور در شرکت فولاد اکسین و کسب اطلاعات لازم نسبت به خواسته‌های دقیق آن شرکت، اقدام به طراحی و ساخت بُرد‌های الکترونیکی نمود. هر چند این فرآیند در بدو امر بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می‌رسید، اما با تکیه بر دانش مهندسی، استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزای و نرم افزاری، حمایت مادی و معنوی دانشگاه، مدیریت صحیح منابع شامل نیروی انسانی و زمان پروژه، یافتن راه حل مشکلات پیش رو و مقابله با یاس و ناامیدی و همچنین تقویت انگیزه کاری، فرآیند بومی سازی بُرد‌های الکترونیکی با موفقیت به پایان رسید.

این مقام مسوول گفت: قیمت تمام شده بُرد‌های الکترونیکی ساخته شده در مقایسه با نمونه‌های وارداتی بسیار کمتر بوده و مناسب شرایط آب و هوایی استان خوزستان است طوری که ایراداتی که منجر به آسیب دیدن نمونه‌های خارجی می‌شد برطرف گردید. پیش بینی می‌شود بومی سازی بُرد‌های الکترونیکی، مسیر رفع مشکلات سایر کارخانه‌های فولادی را هموار و اشتغالی پایدار در کشور ایجاد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده