تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۶۳۱۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جریمه بیش از ۲۰ میلیاردی متخلفان واحد‌های صنفی و غیر صنفی کردستان

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از اول تا ۲۷ خردادماه امسال با تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی‌های انجام‌شده از واحد‌های صنفی و غیر صنفی، متخلفان درمجموع ۲۰ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش می‌متالز، محمد بختیار خلیقی افزود: در این مدت درمجموع یک هزار و ۷۹۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی در سطح بازار صورت گرفته است.

وی بابیان کشف ۲۵۲ مورد تخلف در این بازرسی‌ها اعلام کرد: در این رابطه، ۲۲۷ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل‌شده است.

خلیقی اضافه کرد: عمده این تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی و درج نکردن قیمت است که در این پرونده‌ها درمجموع ۲۰ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل صمت کردستان گفت: در مدت یادشده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان، ۳۳۵ مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آن‌ها ۴۳ مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی ازجمله کم‌فروشی، گران‌فروشی، درج نکردم قیمت و غیره، مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده