تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۶۰۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خراسان رضوی؛ پیشتاز برند‌های صنفی در بازار و تولید ایرانی و اسلامی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در همایش فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی گفت: خراسان رضوی با دارا بودن حرم مطهر حضرت رضا (ع) و ظرفیت‌های تاریخی معنوی از یک سو و از سوی دیگر وجود بازار‌های سنتی، مدرن و تولیدات باکیفیت، پیشتاز برند‌های صنفی در بازار و تولید ایرانی و اسلامی در میزبانی زائران است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی افزود: خراسان از قدیم ظرفیت‌های برند سازی ایرانی و اسلامی را داشته و علاوه بر حرم مطهر رضوی که منشأ معماری اسلامی و ایرانی است، جاذبه‌های معماری دیگری نیز برای میزبانی ایرانی و اسلامی فراهم کرده است.

وی همچنین با اشاره به برند‌های مراکز تجاری و عرضه کالا مانند بازار رضا و مجتمع تجاری الماس شرق که مدل خاصی از المان‌های ایرانی و اسلامی در آن طراحی‌شده است، توضیح داد: این امر نشان می‌دهد حرکت بازار با رویکرد مشتری مداری درحال‌توسعه و ارائه خدمت به زائران است.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در ادامه استان را نیازمند به‌کارگیری المان‌های جدید ایرانی اسلامی دانست و ادامه داد: برای این‌که فضای جذاب‌تری را برای گردشگران ایرانی و خارجی ایجاد کنیم، باید تلفیق بین هنر، هنرمندان، صنعت و استادان باسابقه شکل بگیرد و این اتفاق می‌تواند منجر به حفظ فرهنگی شود که پاسخگویی ذائقه نسل جدید باشد.

رجبی عنوان کرد: باید با کمک تولیدکنندگان برند‌های بین‌المللی ثبت کرده و با آن‌ها باعث جذب مخاطب شویم و این امر با تجمیع یک سری فعالیت‌ها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی به‌ویژه شهر مقدس مشهد که سالانه میلیون‌ها زائر داخلی و بین‌المللی را جذب خود کرده، فرصت مغتنمی برای ارائه خدمت تولیدکنندگان و اصناف فراهم آورده است و به‌طور یقین معرفی برند‌های برتر در حوزه تولید و خدمات، کمک شایانی به زائران برای استفاده بهتر از خدمات مناسب نیز خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی یادآور شد: البته در سالی که بنام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است، فعالان اقتصادی حوزه صمت نیز با بهره‌مندی از ظرفیت خوب شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای ارائه طرح‌ها، فناوری‌ها و مدل‌های جدید ارائه خدمات بهره ببرند و ما نیز حامی تولید و خدمات باکیفیت مناسب در قالب برند‌های اطمینان‌بخش که منفعت تولیدکننده و مصرف‌کننده را دربر دارد؛ هستیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده