تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۶۳۱۸۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری:

گرانی نهاده‌های ساختمانی به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده است/ رد پای قطعی برق صنایع در افزایش قیمت سیمان و فولاد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گرانی نهاده‌های ساختمانی به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده است گفت: تداوم گرانی در مصالح ساختمانی مانع تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری؛ با اشاره به گرانی مصالح ساختمانی گفـت: متاسفانه مجددا در بازار شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد هستیم، بخشی از این گرانی به دلیل تصمیم دولت برای قطع برق کارخانه‌ها با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از قطع برق خانگی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل بی‌توجهی دولت به مدیریت بازار، اعمال محدودیت در سهم انرژی کارخانه‌ها و قطع برق صنایع، تولید نهاده‌های ساختمانی کاهش و قیمت مصالح ساختمانی رشد افسارگسیخته‌ای را تجربه کرد، امسال نیز علی رغم داشتن تجربه تلخ سال گذشته و هشدار‌های متعدد شاهد اجرای همان رویه سابق هستیم.

ایری با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان قطعی برق را به بهانه‌ای برای افزایش قیمت تبدیل می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه نبود نظارت بر بازار موجب شده برخی افراد ازشرایط موجود سوء استفاده کنند دولت نباید اجازه دهد بیش از این نهاده‌های ساختمانی وارد بورس بازی و دلالی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر که دولت مسوولیت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را برعهده دارد باید بیش از پیش بر بازار نظارت کرده و مانع نوسانات در بازار مصالح ساختمانی شود. گرانی نهاده‌های ساختمانی از جمله سیمان و فولاد به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده و به شدت آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، تداوم چنین امری مانع تحقق وعده ساخت مساکن حمایتی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده