تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۶۳۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گودرزوند چگینی مطرح کرد؛

هیچ کشوری بدون حضور بخش خصوصی در اقتصاد موفق نبوده است

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هیچ کشوری در دنیا نتوانسته به موفقیت دست پیدا کند، مگر اینکه مردم در اقتصاد آن دخیل بوده باشند، مجلس باید با ریل‌گذاری درست و ایجاد فیلتر قوی بر نحوه اجرای خصوصی سازی نظارت کند.

به گزارش می‌متالز، مهرداد گودرزوند چگینی عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی باید سیاست‌ها و برنامه‌های کشور براساس خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد پیش می‌رفت که در این زمینه به اهداف نرسیده ایم، گفت: تلاش شد تا به موجب اصل ۴۴ قانون اساسی طی سال‌های گذشته بحث خصوصی‌سازی انجام شود که این موضوع بیشتر به سمت خصولتی شدن حرکت کرد.

وی ادامه داد: اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان یک قانون قوی در بحث خصوصی‌سازی وجود دارد، اما در اجرا ناموفق بود، زیرا به موضوع اهلیت در رقابت برای واگذاری‌ها توجه نشد آنچه لازمه کشور برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و مردم است در اجرای دقیق اصل ۴۴ قانون اساسی نهفته که باید با نظارت دقیق مجلس و برنامه اصولی دولت عملیاتی شود.

گودرزوندچگینی تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا نتوانسته به موفقیت دست پیدا کند، مگر اینکه مردم در اقتصاد آن دخیل بوده باشند. هیچ دولتی آنقدر ظرفیت ندارد که بتواند به خودی خود و تنهایی بار بخش خصوصی‌سازی را بر دوش بگیرد. خصوصی‌سازی کار سختی است و اجرای آن نیازمند دقت و رصد جدی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه تعریف درستی باید در بخش اجرای این قانون انجام شود، اظهار کرد: در این سال‌ها شاهد بودیم که در بحث اجرای دقیق این قانون اشکالاتی وجود داشته است، بنابراین مجلس باید با ریل‌گذاری درست و ایجاد فیلتر قوی بر نحوه اجرای قانون خصوصی سازی نظارت کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده