تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۶۳۴۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس دانشگاه خبر داد:

هوشمندسازی خطوط معدن چادرملو توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به رتبه این دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی، گفت: در زمینه هوش مصنوعی پروژه‌های عملیاتی در شرکت معدنی چادرملو داریم که قرار است تعدادی از خط‌های این معدن را مکانیزه و هوشمند کنیم.

به گزارش می‌متالز، دکتر سید حسن قدسی‌پور در افتتاحیه نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت خودروی پرنده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: هدف این دانشگاه هموار کردن مسیر تبدیل ایده به محصول است که در این راستا به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم، به نحوی که اکنون ۳۱۳ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۵۴ حدود ۳۰۰ دانشجو پذیرش می‌کرد، اما اکنون ظرفیت پذیرش دانشجو این دانشگاه به ۱۵ هزار دانشجو افزایش یافته است.

دکتر قدسی‌پور تصریح کرد: نیمی از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. همچنین عمده دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در رشته‌های نوظهور مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: سابقه این دانشگاه در زمینه راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی بیش از ۳۰ سال است و می‌توان گفت که دانشجویان این دانشگاه از گروه نخبگان کشور هستند.

دکتر قدسی‌پور تصریح کرد: درحال حاضر این دانشگاه براساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی رتبه نخست هوش مصنوعی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه هوش مصنوعی نیز پروژه‌های عملیاتی در شرکت معدنی چادرملو داریم که قرار است تعدادی از خط‌های این معدن را مکانیزه و هوشمند کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده