تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۳۴۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

سقوط بازار فولاد ضد زنگ چین

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، با توجه به کاهش قیمت نیکل و افزایش ذخایر در انبار‌های تولیدکنندگان بزرگ، قیمت فولاد ضد زنگ چین در بازار‌های داخلی و صادراتی کاهش یافت.

کاهش شدید قیمت نیکل منجر به کاهش قیمت در بازار فولاد ضد زنگ داخلی چین شد

به گزارش می‌متالز، قیمت‌های داخلی و صادراتی فولاد ضد زنگ چین در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) به دلیل کاهش قیمت نیکل و فشار ناشی از کاهش سهام کارخانه‌ها به شدت افت کرد.

فعالان بازار گزارش دادند قرارداد سه ماهه نیکل در جلسه رسمی بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) با قیمت ۲۵۶۵۰ تا ۲۵۷۰۰ دلار در هر تن به پایان رسید. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۲۹۱۰۰ تا ۲۹۱۵۰ دلار در هر تن بود حدود ۳۴۵۰ دلار در هر تن (۱۲ درصد) کاهش داشته است.

کویل نورد سرد ضد زنگ داخلی چین

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ ۲ میلی متری و درجه ۳۰۴ داخلی Wuxi در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) در محدوده ۱۸۱۰۰ تا ۱۸۲۰۰ یوان (۲۶۹۷ – ۲۷۱۲ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل کاهش حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یوان در هر تن را تجربه کرده است.

منابع خبری اعلام کردند که کاهش شدید قیمت نیکل منجر به رشد جو نزولی در بازار فولاد زنگ نزن داخلی چین شده است.

برخی از فعالان بازار انتظار دارند که قیمت فولاد ضد زنگ داخلی چین در هفته‌های آینده همچنان کاهش یابد. بنابراین، فروشندگان محصولات فولادی ضد زنگ به دنبال ثبت سفارش هستند، اما خریداران رویکرد انتظار و مشاهده را در پیش گرفته اند.

تحلیل گران بازار اعلام کردند فشار کارخانه‌های فولادی برای کاهش سهام یکی دیگر از دلایلی بود که بر قیمت فولاد ضد زنگ چین در هفته گذشته تأثیر گذاشته است.

منابع خبری در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) اعلام کردند چندین تولید کننده بزرگ دارای موجودی زیادی هستند، زیرا فولاد ضد زنگ را با نرخ‌های بالا تولید کرده اند در حالی که تقاضا در دو ماه گذشته ضعیف بوده است.

یکی از تاجران مستقر در Wuxi اظهار کرد: کارخانه‌های فولادی که دارای ذخایر فولاد ضد زنگ زیادی در انبار‌های خود هستند، با کاهش قیمت‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند که این باعث سقوط قیمت فولاد ضد زنگ داخلی چین در بازار اسپات می‌شود.

کویل نورد گرم و سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین

به توجه ارزیابی فست مارکت، قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ ۲ میلی متری و درجه ۳۰۴ صادراتی چین در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) در محدوده ۲۹۲۰ تا ۲۹۸۰ دلار در هر تن فوب چین شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۳۰۲۰ تا ۳۰۸۰ دلار در هر تن فوب بود حدود ۸۰ – ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ درجه ۳۰۴ صادراتی چین در تاریخ ۱۶ ژوئن در محدوده ۲۸۵۰ – ۲۹۲۰ دلار در هر تن فوب چین شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته با کاهش ۹۰ تا ۱۲۰ دلار در هر تن همراه بوده است.

تحلیل گران بازار گزارش دادند در طول هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین با قیمت ۲۹۲۰ تا ۲۹۸۰ در هر تن فوب ارائه شد. این در حالی است که پیشنهادات شنیده شده از طرف فروشندگان برای کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ در طول هفته در محدوده ۲۸۵۰ تا ۲۹۲۰ دلار در هر تن فوب بود.

فعالان بازار اعلام کردند که معاملات کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین در صورت وجود، با قیمت ۲۹۲۰ تا ۲۹۵۰ دلار در هر تن فوب انجام خواهد شد.

بررسی‌ها نشان داد پیشنهاد ۲۹۸۰ دلار در هر تن فوب شنیده شده از طرف شرکت آهن و فولاد Taiyuan برای همه خریداران به جز کسانی که به این برند نیاز داشتند بسیار بالا تلقی شد.

یک منبع صادرکننده مستقر در شرق چین در مورد تصمیم خریداران گفت: خریداران کویل نورد سرد فولادی صادراتی چین بیشتر منتظر تثبیت قیمت فولاد ضد زنگ هستند، بنابراین برنامه‌های خرید خود را به تعویق انداخته اند.

به گفته منابع، با توجه به قیمت بسیار بالاتر کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ صادراتی چین در مقایسه با محصولات فولادی ضد زنگ اندونزی، احتمالاً در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) هیچ معامله‌ای برای کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ صادراتی چین منعقد نشده است.

یک منبع صادرکننده مستقر در آسیای جنوب شرقی گفت: بالاترین پیشنهاد شنیده شده برای کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ صادراتی اندونزی در محدوده ۲۷۵۰ دلار به ازای هر تن سیف جنوب شرقی آسیا بود که بسیار کمتر از قیمت پیشنهادی برای محصولات صادراتی چین است.

کویل نورد گرم و سرد فولادی ضد زنگ وارداتی چین

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد شاخص کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ ۲ میلی متری و درجه ۳۰۴ وارداتی چین در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) در محدوده ۲۹۰۰ تا ۲۹۵۰ دلار در هر تن cif آسیای شرقی قیمت گذاری شد. باید توجه داشت که قیمت این محصول نسبت به روز قبل با کاهش ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار در هر تن همراه بوده است.

همچنین با توجه به ارزیابی متال بولتن، قیمت کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ درجه ۳۰۴ وارداتی چین در تاریخ ۱۶ ژوئن در محدوده ۲۶۸۰ – ۲۷۲۰ دلار در هر تن cif آسیای شرقی بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

معامله گران اعلام کردند که کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ وارداتی چین در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) با قیمت ۲۶۸۰ – ۲۷۲۰ دلار در هر تن سیف آسیای شرقی قابل معامله بوده است.

بررسی‌ها نشان داد با اینکه وارد کنندگان تایوانی خریداران اصلی کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ در طول هفته منتهی به روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) بودند، اما باید توجه داشت آن‌ها نیز به دلیل پیش بینی کاهش قیمت ها، نرخ خرید خود را کاهش دادند.

فعالان بازار گزارش دادند پیشنهادات شنیده شده برای کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ وارداتی چین با قیمت ۲۹۰۰ تا ۳۰۳۰ دلار در هر تن cif ارائه شد، اما فعالان بازار انتظار داشتند که معاملات انجام شده برای این محصول فقط در حدود ۲۹۰۰ تا ۲۹۵۰ دلار در هر تن cif باشد.

میانگین قیمت فولاد ضد زنگ در ماه‌های گذشته

برآورد متال بولتن نشان داد میانگین قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ داخلی چین در ماه مارس برابر ۱۹۹۱۰، در ماه آوریل برابر ۱۹۹۵۰ و در ماه می‌برابر ۱۸۸۲۰ یوان در هر تن بود که در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) به ۱۸۱۵۰ یوان در هر تن رسید.

همچنین طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی چین در ماه مارس برابر ۳۱۵۰، در ماه آوریل برابر ۳۲۸۰ و در ماه می‌برابر ۳۰۲۵ دلار در هر تن فوب چین بود که در تاریخ ۱۶ ژوئن به ۲۹۵۵ دلار در هر تن فوب چین رسید.

میانگین قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ وارداتی چین در ماه مارس برابر ۳۲۵۰، در ماه آوریل برابر ۳۳۳۵ و در ماه می‌برابر ۳۱۲۰ دلار در هر تن cif آسیای شرقی بود که در روز چهارشنبه (۱۶ ژوئن) به ۲۹۲۵ دلار در هر تن cif آسیای شرقی رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده