تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۶۳۹۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش آماری بازار آتی در هفته منتهی به ۳ تیر

۳۲ هزار قرارداد آتی منعقد شد

‌می‌متالز - در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۳ تیر ۳۲ هزار قرارداد به ارزش نزدیک به ۳۳۰ میلیارد تومان منعقد شد و در هفته گذشته صندوق طلا، زعفران و نقره اول تا سوم شدند.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک به ۳۲۹ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۳۲ هزار و ۳۴۰ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۸ هزار و ۹۰۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۳۹ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۲۸ درصدی از کل قرارداد‌های منعقده و همینطور کسب سهم ۱۲ درصدی از ارزش کل قراردادها، توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۲۲ هزار و ۷۸۶ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش بیش از ۲۸۹ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. قرارداد‌های مذکور ۷۰ درصد از حجم کل و ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۶۴۵ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

۳۲ هزار قرارداد آتی منعقد شد

۳۲ هزار قرارداد آتی منعقد شد

۳۲ هزار قرارداد آتی منعقد شد

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده