تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۶۴۰۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سنگ‌شکن در مجتمع سنگان خواف رکورد زد

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) مستقر در منطقه سنگان خواف گفت: بیشترین تولید سنگ‌شکن در این مجتمع از زمان راه‌اندازی تاکنون به میزان ۴۹۲ هزار و ۹۵ تن در خردادماه امسال به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد مدنی‌فر افزود: رکورد قبلی تولید سنگ‌شکن در کارخانه سنگ‌شکنی و خط انتقال سیمیدکو ۴۶۸ هزار و ۱۰۶ تن در ماه بود که امسال برای نخستین‌بار به بیش از ۴۹۲ هزار تن رسیده است و رکورد خوبی در این منطقه به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: کارخانه سنگ‌شکن شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ میلیون تن و خط انتقال هفت کیلومتری یکی از منحصر به فردترین و بزرگترین کارخانه‌ها در نوع خود در سطح کشور است.

وی بیان کرد: در فرآیند تولید کنسانتره سنگ آهن، سنگ استخراج شده از معدن با ابعاد حداکثر یک هزار و ۳۰۰ متر وارد شده و پس از عبور از یک دستگاه سنگ شکن مخروطی و چهار دستگاه سرند خشک تا سایز ۵۰ میلیمتر کاهش اندازه داده و توسط نوار نقاله هفت کیلومتری به انبار سنگ واقع در سایت کارخانه فرآوری منتقل می‌شود.

کارخانه سنگ شکن برای ۱۶ ساعت کار (دو شیفت کاری) و خوراک ورودی مورد نیاز برای تولید ۵ میلیون کنسانتره در سال طراحی و اجرا می‌شود.

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت فولاد خوزستان با هدف اشتغال‌زایی، توسعه متوازن منطقه‌ای و تامین نیاز مواد اولیه واسطه‌ای صنایع تولید فولاد خام کشور با ظرفیت تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و گندله سال ۱۳۹۲ در منطقه سنگان شهرستان خواف واقع در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسار‌های سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده