تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۳۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۴۱۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با وعده تولید از سال آینده رخ داد:

رونمایی از نخستین کراس اوور ایران خودرو با ادعای رقابت با محصولات روز جهان!

‌می‌متالز - ایران خودرو با رونمایی از نخستین محصول کراس اوور و وعده تولید از سال آینده، مدعی رقابت با خودرو‌های وارداتی و روز جهان شد!

به گزارش می‌متالز، نخستین محصول کراس اوور ایران‌خودرو با نام "ری‌را" و به عنوان یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودرو‌های ملی با استاندارد‌ها و تجهیزاتی در رده خودرو‌های مطرح اروپایی و برترین‌های آسیا رونمایی شد.

براساس این گزارش، قرار است آزمون‌های جاده‌ای محصول جدید از اواخر شهریور آغاز و از اوایل سال آینده، تولید انواع آن و در ابتدا در نوع V۲ بر روی پلتفرم مدرن و جدید موسوم به IKP۱ شروع شود.

این خودرو قادر به تامین همه استاندارد‌های ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد شده و در زمینه حفظ ایمنی سرنشینان و راننده و همچنین حفظ ایمنی عابر پیاده قابل مقایسه با محصولات خودروسازان مطرح دنیا است و با تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند با خودرو‌های وارداتی و خودرو‌های روز جهان رقابت کند.

این محصول دارای موتور EF۷ پلاس توربوشارژ یا همان TC۷ پلاس، ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور پنج هزار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

"ری‌را" در زبان مازندرانی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل بوده و در شهر بابل به تولید خواهد رسید.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده