تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۶۴۳۵۹
سرویس خبر : زمین شناسی

کره جنوبی رباتی خودمختار برای اکتشاف تونل ساخت

‌می‌متالز - کره جنوبی با همکاری آژانس توسعه دفاعی رباتی برای اکتشاف تونل به صورت اتوماتیک ساخته است.

به گزارش می‌متالز، آژانس کره جنوبی از ساخت رباتی خبر داد که می‌تواند تونل‌های زیرزمینی را بدون اطلاعات توپوگرافی کاوش، خطرات را شناسایی و نقشه‌ای سه بعدی از منطقه اکتشافی ایجاد کند. این آژانس تحقیقات کاربردی خود را در مورد فناوری رباتیک برای اکتشاف تونل‌های خودمختار تکمیل کرده است. آژانس توسعه دفاعی اعلام کرد که تحقیقات برای ربات خودمختار اکتشاف تونل، طی سه سال گذشته با همکاری مرکز سیستم خودرو‌های زمینی که بخشی از فرماندهی توسعه قابلیت‌های رزمی ارتش آمریکا بوده، انجام شده است.

این آژانس گفت: کره جنوبی و آمریکا از سیستم‌ها و نرم افزار‌های مرتبط در این تحقیق برای کمک به ایجاد قابلیت‌های عملیاتی مشترک مبتنی بر ربات استفاده کرده اند. آژانس کره جنوبی از طریق تحقیق و توسعه خود، یک ربات ماژولار را با همکاری Hanwha Defense و یک پیمانکار دفاعی طراحی و تولید کرد که می‌تواند تغییراتی را برای انجام مأموریت‌های مختلف دریافت کرده و به نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص، قضاوت و عملکرد‌های اکتشافی منتقل کند.

علاوه بر این، یک اپراتور می‌تواند ربات را از راه دور با تلفن همراه یا تبلت کنترل کرده و به کاربر این امکان را می‌دهد که چندین سیستم را به طور همزمان کنترل کند. حتی در غار‌ها و تأسیسات زیرزمینی که سیگنال‌های جی‌پی‌اس را نمی‌توان دریافت کرد، این ربات با فناوری ATE (اکتشاف تونل خودکار) می‌تواند رانندگی مستقل و کاوش مناطق را بدون اطلاعات قبلی انجام دهد.

در طول تحقیقات کاربردی، یک ربات نمونه موفق به کاوش در یک غار ۱.۵ کیلومتری (۰.۹ مایلی) با شناسایی انواع مختلف اشیاء خطرناک، شناسایی مناطق آلوده و ایجاد یک نقشه سه بعدی با وضوح بالا شد. این آژانس قصد دارد در دهه آینده از این فناوری برای توسعه سیستم‌ها استفاده کند و در وب سایت خود «میدان‌های نبرد آینده» را توصیف می‌کند که در آن ربات به جای انسان، مأموریت‌ها را شناسایی و تأسیسات خطرناک را انجام می‌دهد.

سخنگوی آژانس گفت: ربات ATE پس از استقرار در میدان، مأموریت‌هایی را برای تأمین امنیت رزمندگان در طول عملیات زیرزمینی و جنگ شهری و افزایش کارایی عملیاتی تا حدودی انجام خواهد داد. در بخش خصوصی نیز از این ربات می‌توان در مکان‌هایی که دسترسی به آن دشوار است، مانند مکان‌های فاجعه و تاسیسات نیروگاه هسته‌ای استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده