تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۶۴۴۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای تفاهم‌نامه همکاری نهضت احیای واحد‌های اقتصادی/ مدنی: ۶۰۰ واحد اقتصادی احیا شد

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه همکاری زیست بوم دانش بنیان و زیست بوم احیای واحد‌های اقتصادی از طریق ایجاد پارک تخصصی احیا و تعامل با پارک‌های علم و فناوری کشور به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، تفاهم نامه همکاری زیست بوم دانش بنیان و زیست بوم احیای واحد‌های اقتصادی از طریق ایجاد پارک تخصصی احیا و تعامل با پارک‌های علم و فناوری کشور، با حضور سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی و علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به امضا رسید.

سید امیرحسین مدنی در این جلسه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ واحد در کشور احیاء شده است، گفت: این تفاهم نامه با توجه به شعار سال می‌تواند نقش جدی در احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل داشته باشد.

وی همچنین از احیای ۲ واحد اقتصادی در هفته گذشته با تامین مالی از طریق بورس خبر داد و گفت: در آینده نیز تفاهم نامه‌ای با انجمن مشاوران مدیریت برای احیای ۴۵۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل خواهیم داشت.

مدنی تاکید کرد، اگر پیوندی میان سه حوزه؛ مجموعه‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و همچنین واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل صورت بگیرد، شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود و بودجه مناسبی هم برای این کار از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه از سوی دولت به صندوق توسعه امید جهت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های تامین مالی خبر داد.

معاون وزیر علوم نیز در این جلسه با بیان اینکه پارک‌های فناوری ما اکثرا جوانند گفت باید از طریق این تفاهم‌نامه‌ها رابطه خوبی میان بخش صنعت و پارک‌های علم و فناوری ایجاد کنیم تا هم پارک‌ها تقویت شوند و هم صنایع تعطیل و نیمه تعطیل احیا شوند.

وی همچنین پیشنهاد داد تفاهم نامه‌ای دیگری با مدل یکسان در استان‌های مختلف کشور برای احیای واحد‌های اقتصادی با پارک‌های علم و فناوری امضا شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده