تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۶۰۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده به ۳۴ واحد اقتصادی استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان سمنان گفت: ۳۴ واحد تولیدی و خدماتی در استان موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده شدند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا غفوری با اعلام این خبر افزود: حدود ۶۰ واحد اقتصادی شامل تولیدی، صنعتی، صنایع معدنی، نمایندگی‌های مجاز خودرو متقاضی حضور در فرآیند انتخاب واحد نمونه در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شدند که در ارزیابی صورت گرفته، ۳۴ واحد موفق به دریافت گواهینامه و نشان برتر در این زمینه شدند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر استقبال واحد‌ها در این دوره، توضیح داد: واحد‌های متقاضی دریافت گواهینامه یادشده در چهار شاخص قیمت، کیفیت، خدمات توزیع و پس از فروش و میزان رضایت‌مندی مشتری ارزیابی می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان سمنان بابیان این‌که بنگاه‌های اقتصادی نقش مهم و بسزایی درحرکت چرخ اقتصاد کشور دارند، عنوان کرد: رضایت مردم و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در اولویت کار واحد‌های اقتصادی است.

غفوری با اشاره به اهم اهداف محوری و راهبردی انتخاب بنگاه‌های برتر، تصریح کرد: افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان و ترغیب آن‌ها به استفاده از کالا‌های متمایز و برتر ساخت داخل، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات، درج شفاف قیمت کالا و خدمات، ترویج فرهنگ مشتری محوری و توجه به مسئولیت اجتماعی و رعایت ضوابط حاکم بر تولید شامل کیفیت، کمیت و خدمات و رعایت قیمت عادلانه از مهم‌ترین اهداف این رویداد است.

وی تصریح کرد: فرآیند ارزیابی فنی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان شامل اداره کل صمت، استانداری، اقتصاد و دارایی، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق بازرگانی و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام‌شده و پس از برگزاری جلسات و ارزیابی واحد‌های متقاضی و مشخص شدن واحد‌های برتر، ششمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان و تجلیل از واحد‌های اقتصادی برتر در یازدهم خردادماه با حضور مقامات ملی و استانی برگزار خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده