تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۶۴۵۰۹

سازمان هواپیمایی: دلیل سانحه هواپیمای فوکر قشم‌ایر به‌زودی اعلام می‌شود

‌می‌متالز - سازمان هواپیمایی کشوری از فرود اضطراری پرواز مشهد-مسقط هواپیمایی قشم در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، میراکبر رضوی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در این‌باره اظهار کرد: ساعت ۱ بامداد صبح امروز بوقت محلی هواپیمای فوکر ۱۱۰۰ شرکت هواپیمایی قشم با شماره پرواز ۲۱۱۸ از مبدا مشهد مقدس به مقصد مسقط با ۸۱ مسافر و خدمه پروازی در حین تیک آف دچار ترکیدگی لاستیک یکی از چرخ‌های اصلی شده و خلبان ضمن اعلام به برج کنترل فرودگاه مشهد، درخواست آمادگی نیرو‌های زمینی برای مواجهه با این حادثه را کرده است.

وی افزود: به‌لحاظ حفظ ایمنی خلبان تصمیم به مصرف سوخت در پرواز کرده و پس از تخلیه سوخت، هواپیما در فرودگاه مشهد مقدس در سلامت کامل به زمین نشسته است. همه سرنشینان بدون مشکل از هواپیما تخلیه شده و به بخش ویژه ترمینال انتقال داده شدند.

وی با بیان این‌که مسافران در وضعیت خوبی بوده‌اند، یادآور شد: بلافاصله هواپیمای جایگزین از طرف شرکت هواپیمایی قشم به مشهد مقدس اعزام و مسافران صبح امروز به مقصد مسقط انتقال یافتند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: به‌محض وقوع، تیم بررسی حادثه در سازمان تشکیل و سریعا جهت بررسی موضوع به مشهد مقدس اعزام شدند. گزارش نهایی بررسی حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده