تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۶۴۶۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فیچ:

رشد تولید جهانی سنگ‌ آهن تا سال ۲۰۲۶ شتاب می‌گیرد

‌می‌متالز - فیچ پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید سنگ‌ آهن برزیل در سال‌های آینده پس از انقباض و رکود طی سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ دوباره بهبود خواهد یافت و اشاره می‌کند که هزینه‌های عملیاتی پایین، خط لوله پروژه و سنگ‌ آهن باکیفیت برزیل که به طور فزاینده‌ای مورد علاقه تولیدکنندگان فولاد چینی است، همگی در تولید بالاتر آن مؤثر است. فیچ پیش‌بینی کرد تولید سنگ‌ آهن برزیل با نرخ متوسط سالانه ۲.۶ درصد از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ از ۴۰۹.۶ میلیون تن در سال جاری به ۴۷۳.۵ میلیون در سال ۲۰۲۶ افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، موسسه رتبه‌بندی فیچ در آخرین گزارش خود اعلام کرد که رشد تولید جهانی سنگ آهن در سال‌های آینده تسریع خواهد شد.

فیچ می‌گوید ادامه رشد هرچند آهسته‌تر در استرالیا، رشد سریع‌تر در برزیل و تثبیت در تولید سنگ معدن چین، محرک‌های اصلی رشد تولید سنگ آهن در جهان خواهند بود. چین سرمایه‌گذاری هنگفتی را در معادن خارج از کشور انجام خواهد داد تا امنیت واردات سنگ آهن را بهبود بخشد و گینه از طریق پروژه سیماندو یکی از ذینفعان مهم این روند خواهد بود.

فیچ رشد تولید جهانی معدن را به طور متوسط ۲٫۷ درصد طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۶ در مقایسه با منفی ۱٫۳ درصد در پنج سال گذشته پیش‌بینی کرده است. این امر تولید سالانه ۳۶۱٫۷ میلیون تنی را در سال ۲۰۲۶ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد که تقریباً معادل تولید مجموع کشور‌های روسیه، هند و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۲ است.

فیچ اشاره می‌کند که رشد عرضه سنگ آهن عمدتاً توسط برزیل و استرالیا انجام می‌شود، در حالی که شرکت برزیلی Vale برنامه‌های توسعه تهاجمی دارد و اضافه می‌کند که شرکت‌های معدنی استرالیا از جمله BHP، Rio Tinto و Fortescue سود‌های جاری را در افزایش تولید سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که در سرزمین اصلی چین، تولید سنگ آهن یک بار دیگر در سه تا چهار سال آینده افزایش می‌یابد، زیرا این کشور برای افزایش خودکفایی و کاهش واردات استرالیا تلاش می‌کند.

از آنجایی که شرکت‌های معدنی چین در بالاترین سطح منحنی قیمت سنگ آهن کار می‌کنند و عیار سنگ معدن داخلی همچنان رو به کاهش است، فیچ انتظار دارد شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری در معادن سنگ آهن خارج از کشور مانند ذخایر عظیم سیماندو در گینه را در اولویت قرار دهند.

استرالیا

فیچ پیش‌بینی می‌کند تولید سنگ آهن در استرالیا به طور متوسط سالانه تنها ۰٫۴ درصد طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۶ رشد کند. کاهش قابل توجه در مقایسه با پنج سال گذشته ناشی از راه‌اندازی منابع محدود جدید تأمین از پروژه‌های جدید موجود است. این میزان تولید سالانه را تنها ۱۹٫۳ میلیون تن در مقایسه با سال ۲۰۲۶ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد. به طور متوسط هزینه تولید سنگ آهن در استرالیا ۳۰ دلار در تن است، در حالی که در غرب آفریقا ۴۰ تا ۵۰ دلار در هر تن و در چین ۹۰ دلار در هر تن است.

برزیل

فیچ پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید سنگ آهن برزیل در سال‌های آینده پس از انقباض و رکود طی سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ دوباره بهبود خواهد یافت و اشاره می‌کند که هزینه‌های عملیاتی پایین، خط لوله پروژه و سنگ آهن باکیفیت برزیل که به طور فزاینده‌ای مورد علاقه تولیدکنندگان فولاد چینی است، همگی در تولید بالاتر آن مؤثر است. فیچ پیش‌بینی کرد تولید سنگ آهن برزیل با نرخ متوسط سالانه ۲٫۶ درصد از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ از ۴۰۹٫۶ میلیون تن در سال جاری به ۴۷۳٫۵ میلیون در سال ۲۰۲۶ افزایش یابد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده