تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۶۵۰۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

یک شرکت صنعتی معدنی در شهرستان اردکان افتتاح شد

‌می‌متالز - شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد همزمان با سراسر کشور روز شنبه در جریان جلسه ویدئو کنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، آیین افتتاح چندین طرح صنعتی در کشور روز شنبه به طور همزمان و به مناسب روز ملی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این جریان که در ارتباط ویدئو کنفرانسی رییس جمهور انجام گرفت که در شهرستان اردکان نیز یک شرکت صنعتی معدنی با حضور جمعی از مسوولان استان از جمله معاون توسعه و منابع انسانی استانداری یزد، فرماندار اردکان، بخشدار اردکان افتتاح شد.

در این آیین شرکت کنندگان، پس از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه، از بخش‌های مختلف شرکت پایا فولاد کویر یزد بازید و با روند تولید در این کارخانه آشنا شدند.

مدیر عامل شرکت پایا فولاد کویر یزد در این خصوص به ایرنا گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه بخش خصوصی به میزان ۵ میلیاردرسال در سال ۹۳ و رویکرد اشتغال‌زائی نیرو‌های بومی به ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مسیر طریق الرضا ایجاد شده است و دارای کارخانجات سنگ‌شکن با ظرفیت چهار میلیون تن در سال، کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت یک میلیون تن در سال به انضمام زیرساخت‌ها و تأسیسات و ساختمان‌های جانبی است و در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار در جوار معادن بزرگ کشور از جمله چادرملو، چغارت و چاه‌گز راه اندازی شده است.

غلام شایق افزود: عملیات اجرایی بخش‌های مختلف این شرکت در سال‌های اخیر اجرا شد و فاز اول مجموعه کارخانجات پایا فولاد کویر یزد از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع و اواسط سال ۱۳۹۹ تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت از طریق بومی‌سازی ایجاد کارخانجات مشابه دیگر مانند گندله‌سازی، احیاء، ذوب، نورد و تولید مقاطع فولادی از بدو استخراج تا ارائه به بازار مصرف‌کننده هدف گذاری شده است.

این شرکت در سال ۱۳۹۹ اقدام به بهره‌برداری از خط یک کارخانه کنسانتره خود با ظرفیت تولید سالیانه ۸۶۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن؛ بخش سنگ شکن با ظرفیت اسمی ۴ میلیون تن در سال و در مجموع با هزینه‌ای قریب به ۵۳۰ میلیارد تومان علاوه بر ایجاد اشتغال نیرو‌های بومی توانسته است امکان تأمین سنگ آهن دانه بندی شده؛ خوراک مورد نیاز خط یک و دو کارخانه پایا فولاد کویر یزد را فراهم نماید که شامل سنگ شکن اولیه از نوع Jaw Crusher و سنگ شکن ثانویه از نوع Cone Crusher می‌باشد.

در کنار این مزایا خط انتقال آب به کارخانه و ایجاد نیروگاه دیزلی در کنار آن که در حال حاضر برق مورد نیاز خط یک تولید کنسانتره و بخش سنگ شکنی را تأمین می‌نماید که باعث شد تا حتی پس از اتصال مجموعه به شبکه برق سراسری، با توجه به قطع برق در فصول گرم سال به عنوان مزیت رقابتی این شرکت همچنان نقش مهم و کلیدی را ایفا کند.

مراسم افتتاح ۸ طرح صنعتی در کشور با حضور ویدیو کنفرانس رییس جمهور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهر‌های اردکان، عقدا، خرانق و احمدآباد است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده