تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۶۵۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معرفی ۱.۲ درصد واحد‌های مسکونی ناپایدار برای دریافت وام نوسازی

‌می‌متالز - در حالی حدود ۲.۶ میلیون واحد مسکونی ناپایدار در کشور وجود دارد که تاکنون ۳۱۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شده است.

به گزارش می‌متالز، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری تسهیلات نوسازی در بافت‌فرسوده از سال ۹۸ به بعداجرایی و عملیاتی شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون قرارداد ۳۶۹۱ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده امضا شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح (سال ۹۸) تاکنون تعداد ۳۱ هزار و ۵۱۵ واحد برای تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شده‌اند که بانک با تعداد ۳۰ هزار و ۸۴۰ واحد قرارداد به مبلغ ۳ هزار و ۶۹۱ میلیاردتومان منعقد کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نیز ۱۷۹۲ میلیارد تومان وام نوسازی به ۷۴۵۴ واحد توسط بانک مسکن تخصیص یافته است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا مرداد ۱۴۰۰ تعداد ۲۳۹۵۷ واحد به بانک مسکن برای امضای قرارداد معرفی شده بود که در طی این مدت با تعداد ۲۳۳۸۶ واحد قرارداد ارایه تسهیلات نوسازی به مبلغ ۱۸۹۸ میلیارد تومان شده است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۲.۶ میلیون واحد مسکونی ناپایدار در کشور وجود دارد که نیازمند نوسازی و بهسازی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده