تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۲۶۵۰۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دیدار وزیر صمت از واحد‌های صنعتی قوچان/ قوچان می‌تواند از فرصت نزدیکی به عشق‌آباد استفاده کند

‌می‌متالز - وزیر صمت در حاشیه سفر به خراسان شمالی، ضمن حضور در قوچان از واحد‌های صنعتی قوچان همچون شهرک صنعتی شماره ۲ و کارخانه دوچرخه‌سازی آساک بازدید کرد و از روند اقدامات عمرانی و مشکلات پیش روی حوزه صنعت این شهرستان مطلع شد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین مشکل در شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان پست برق است که پروژه آن از سال گذشته آغازشده و بخشی از منابع مالی آن باید توسط وزارتخانه پیگیری شده و در سریع‌ترین زمان تأمین شود.

وی ادامه داد: وقتی پست برق در شهرک ۲ تأمین شود باوجود زیرساخت‌هایی همچون زمین و ... می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری برای مشارکت و فعال شدن شهرک داشته باشند.

وزیر صمت ادامه داد: با سرمایه‌گذاری بالای صورت گرفته در دوچرخه‌سازی اکنون ۱۰۰ نفر مشغول به‌کار هستند درصورتی‌که امکان ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر وجود دارد، اما این واحد مشکلاتی در حوزه مالیات و بانک دارد که در ستاد تسهیل پیگیری می‌شود تا مسئله سرمایه در گردش از محل منابعی در قانون بودجه یا وزارتخانه تأمین شود.

فاطمی امین یادآور شد: محصول این کارخانه بازار دارد و بیشترین مشکل، سرمایه در گردش است که ابتدا باید وضعیت حقوقی شرکت مشخص‌شده و سپس خروجی کار تعیین شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد، تصریح کرد: این مرکز تجاری شبیه شرکت‌های کسب‌وکار بوده و یک واحد دولتی نیست و می‌تواند خدمات کسب‌وکار ایرانی همانند مشاوره حقوقی، بازاریابی و ... را به شرکت‌های ایرانی ارائه دهد.

وزیر صمت ادامه داد: اکنون مجوز راه‌اندازی این مراکز در ۸ کشور به شرکت‌های دارای توانایی داده شده است و قوچان به غلت نزدیکی با عشق‌آباد می‌تواند بیشتر از این موضوع استفاده کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده