تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۶۵۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در حاشیه نشست روز ملی صنعت و معدن مطرح کرد

ریشه مشکلات صنایع از زبان وزیر صمت/ محدودیت برق به تولید آسیب زد؟

‌می‌متالز - کاری که امسال با مشارکت وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع انجام شد، این بود که قطعی‌های برق با کمترین زیان و فشار بر صنعت انجام شود. به عنوان مثال، بنا بر این است که برق شهرک‌های صنعتی هفته‌ای یک روز قطع شود و این یک روز ممکن است شنبه باشد و تولید را در روز جمعه انجام داد.

به گزارش می‌متالز، برق واحد‌های صنعتی با محدودیت مواجه شد و طبق اعلام وزارت نیرو هفته یک روز صنایع با قطعی برق روبه‌رو می‌شوند. به این صورت که دو واحد فولادی در یک روز قطعی برق ندارند تا مشکل تولید و تامین کالا در کشور به وجود نیاید. حالا رضا فاطمی امین در مراسم روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد وضعیت تولید با وجود سهمیه بندی برق بی مشکل پیش می‌رود.

وزیر صمت از حداقل فشار بر صنایع فولادی در حوزه برق خبر داد و گفت: سال‌های گذشته باید سالانه برای تولید سه هزار مگاوات برق در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کردیم که این کار انجام نشد و طبیعتا یک کسری برق را در سال جاری داریم.

سید رضا فاطمی امین، در حاشیه نشست روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران افزود: کاری که امسال با مشارکت وزارت نیرو به عنوان متولی این موضوع انجام شد، این بود که قطعی‌های برق با کمترین زیان و فشار بر صنعت انجام شود. به عنوان مثال، بنا بر این است که برق شهرک‌های صنعتی هفته‌ای یک روز قطع شود و این یک روز ممکن است شنبه باشد و تولید را در روز جمعه انجام داد.

وزیر صمت تصریح کرد: در صنعت سیمان، این کار پیگیری و انجام شد بنابراین هماهنگ شد تا شب‌ها برق واحد‌های سیمانی قطع نشود و همین مسئله باعث کاهش قیمت این محصول شد.

فاطمی امین گفت: در مجموع، باید گفت در سال جاری کار ویژه‌ای نمی‌توان انجام داد و فقط باید مدیریت داشته باشیم تا این قطعی برق عادلانه و با کمترین آسیب صورت بگیرد، اما در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۱۲ هزار مگاوات احداث نیروگاه را آغاز کرده‌ایم و با تمام واحد‌های بزرگ مذاکره شده و مجوز‌ها را گرفته‌اند تا خودشان نیروگاه احداث کنند و این مسئله یک اطمینان و پایداری در وضعیت برق صنایع ایجاد خواهد کرد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده