تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۶۵۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح ۲۷۰ واحد صنعتی پیشران تا دو سال آینده در اردبیل

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت اردبیل پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل گفت: ۲۷۰ طرح تولیدی و صنعتی پیشران تا دو سال آینده در استان اردبیل تکمیل‌شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی بابیان این‌که در سال‌های اخیر استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن گام‌های جدی برداشته است، افزود: اکنون یک هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و تولیدی پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند که این تعداد واحد صنعتی فرصت اشتغال مناسبی را برای جوانان و فارغ‌التحصیلان جویای کار مهیا کرده است.

وی ادامه داد: ۲۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان به‌عنوان طرح‌های پیشران در حال اجرا هستند که در دو سال آینده با تأمین اعتبار و همراهی بخش خصوصی این واحد‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان صمت اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در برخی از بخش‌های صنعتی قطب کشوری محسوب می‌شود که ازجمله آن تولید شیرآلات بهداشتی با ظرفیت ۳ میلیون عدد انواع شیرآلات است.

صادقی تصریح کرد: همچنین ۴۰ درصد ام دی اف کشور در این استان تولیدشده و با برند شاخص به کشور‌های همسایه به‌ویژه ترکیه صادر می‌شود.

وی از تولید اسباب‌بازی و توپ ورزشی در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای جام جهانی قطر توپ موردنیاز مسابقات در این استان تولید می‌شود که افتخاری برای خطه اردبیل است.

رئیس سازمان صمت اردبیل به فعالیت کارخانه کامیون سازی و اتوبوس‌سازی در مشکین‌شهر و اردبیل اشاره و عنوان کرد: با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها ثبت سفارش برای کامیون و اتوبوس انجام‌شده است.

صادقی در مورد واحد‌های راکد و نیمه فعال نیز توضیح داد: در یک سال گذشته ۵۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد با حمایت مسوولان استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و در کنار آن توزیع متوازن صنعت را در شهرستان‌های مختلف این استان شاهد هستیم.

وی پارس‌آباد را مرکز توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، گرمی را قطب تولید شیرآلات بهداشتی، نیر را قطب تولید آب‌های معدنی، مشکین‌شهر را قطب صنایع باغی، نمین را قطب صنایع چوب و خلخال را قطب معدن استان اعلام کرد و گفت: در کنار حمایت از معادن شن و ماسه و مصالح ساختمانی از معادن باارزش افزوده اقتصادی مس و مولیبدن در سطح استان حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان صمت اردبیل به پنج محدوده معدنی در مشکین‌شهر، خلخال، کوثر و نیر اشاره و تصریح کرد: مجوز بهره‌برداری از این معادن صادرشده و حتی در مشکین‌شهر شاهد راه‌اندازی صنایع تبدیلی معدنی هستیم.

صادقی افزود: امیدواریم با ممنوعیت خروج مواد معدنی خام از استان، معدن مس و مولیبدن در استان ارزش‌افزوده بیشتری را نصیب استان کند.

وی یادآور شد: براساس آخرین آمار، سهم صنعت در اشتغال استان به ۲۹ درصد رسیده و در کنار آن در حوزه صادرات محصولات صنعتی نیز شاهد تحول عظیمی هستیم.

رئیس سازمان صمت اردبیل اضافه کرد: ۶۰ درصد صادرات استان را محصولات صنعتی به‌ویژه میلگرد، شمش فولاد، محصولات پلاستیکی و ام دی اف تشکیل می‌دهد و صادرات این محصولات همچنان باقوت ادامه دارد.

صادقی با اشاره به جهش دو برابری صادرات از گمرکات استان، بیان کرد: ۵۱۶ میلیون دلار ارزش صادرات محصولات متنوع استان است که از گمرکات استان به کشور‌های مختلف صادرشده است.

وی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، اشتغال و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در کنار حمایت از ۷ واحد دانش‌بنیان، تلاش ما بر این است تا فعالیت‌ها در این حوزه و تقویت زنجیره تولید را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده