تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۶۵۱۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس سیاسترگی در شمال سیستان و بلوچستان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس سیاسترگی یکی از معادن منطقه سیستان است که با پیشرفت ۸۵ درصدی تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، جلال کیخا روز یکشنبه اظهارداشت: وجود سه معدن بزرگ در نیمروز، این شهرستان را به یک قطب معدنی در جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: شهرستان نیمروز دارای معادن بسیار غنی در منطقه سفیدآبه بوده و ۹۷ درصد معادن شمال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیمروز گفت: از ظرفیت‌های معدنی این شهرستان می‌توان به معادن آنتیموآن و مس جانجا و مس سیاسترگی اشاره کرد که از معادن بسیار غنی با عیار بالاست.

وی اظهارداشت: معدن مس سیاسترگی در فاصله ۱۸۴ کیلومتری مرکز شهرستان نیمروز و در بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار واقع شده که با احداث این معدن ظرفیت سالیانه آن بیش از سه هزار تن در سال است.

کیخا تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ کار عملیاتی و اکتشاف این معدن آغاز شده و با پیشرفت ۸۵ درصدی قرار است تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: در این معدن نوع محصول استخراج شده کاتد مس با عیار ۹۹/۹۹% است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد