تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۶۵۱۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارخانه‌های فولاد استان ایلام در مسیر تولید و اشتغال

‌می‌متالز - معاون سازمان صمت استان ایلام از پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی شرکت فولادفراز زاگرس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، زرگوش در ارتباط تلفنی با خبر ساعت ۲۳ سیمای کارخانه‌های فولاد استان در مسیر تولید و اشتغال مرکز ایلام در خصوص میزان و تنوع کارخانه‌های فولاد استان و همچنین افزایش ظرفیت این واحد‌های تولیدی گفت: طرح تولیدی شرکت فولاد فراز زاگرس در شهرک صنعتی ایلام در هشتم تیرماه امسال با پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری رسید.

وی افزود: این واحد با مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید شمش فولاد، میلگرد و نبشی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن و اشتغال حدود ۴۰ نفر فعالیت خود را شروع کرده است.

زرگوش تصریح کرد: امیدواریم که در ادامه فعالیت این واحد، بتوانیم تامین نقدینگی واحد را از طریق تسهیلات سرمایه در گردش تا مبلغ ۱۵ میلیارد تومان افزایش دهیم.

معاون سازمان صمت ایلام گفت: علاوه بر واحد فولاد فراز زاگرس، دو واحد دیگر در زمینه محصولات فولادی از جمله واحد نورد ایوانغرب با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن تولید انواع میلیگرد آجدار و اشتغال حدود ۸۰ نفر در شهرک صنعتی ایوان در حال حاضر مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به احداث و راه اندازی طرح تولید شمش فولادی شرکت فولاد زاگرس ایوان گفت: این طرح با ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان طرح توسعه نورد ایوان از جمله طرح‌های مهم در دست اجرای استان است که تامین کننده خوراک مورد نیاز شرکت نورد ایوان با فراهم کردن ایجاد زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر است که امیدواریم امسال در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

همچنین واحد تولید مقاطع فولادی و برش ورق‌های فولادی شرکت فولاد گستر آتنا در ناحیه صنعتی شباب با اشتغال حدود ۷۰ نفر و سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در حال تولید و فعالیت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما ایلام

عناوین برگزیده