تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۶۵۲۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
فروش محصولات "ذوب" در بازار صادراتی ۲۱ درصدی افزایش یافت؛

خردادماه طلایی برای ذوب‌آهن اصفهان

‌می‌متالز - ذوب آهن اصفهان طی یک سال گذشته توانست به رکورد خوبی دست پیدا کند و طی ۳ ماه ابتدایی در سال مالی روند صعودی را به خود اختصاص داد و به نوعی می‌توان خردادماه را دوره طلایی این شرکت فولادی نام‌گذاری کرد.

به گزارش می‌متالز، درآمد ماهانه‌ای که شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش فعالیت خردادماه ۱۴۰۱ از فروش محصولات شناسایی کرد مبلغی بالغ‌بر ۳ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان بود و درآمد تجمیعی که این شرکت فولادی طی ۳ ماه گذشته از فروش محصولات به دست آورد، برابر با ۱۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان اعلام شد.

درآمدی که "ذوب" در خردادماه به ثبت رساند، مربوط به فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی بود، بیشترین درآمد شناسایی‌شده متعلق به بازار داخلی بود و از این بازار ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان درآمد حاصل شد.

"ذوب" درآمد ماهانه‌ای که از فروش محصولات در بازار صادراتی توانست به دست آورد مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان بود که ۴۳ درصد از درآمد ماهانه را در اختیار داشت.

درآمد ماهانه ذوب‌آهن اصفهان

درآمد ماهانه "ذوب" در خردادماه سال جاری از فروش محصولات رشد ۹ درصدی را نسبت به ماه گذشته مشاهده کرد و از طرفی توانست نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز روند افزایشی ۴۰ درصدی را ادامه دهد.

طبق گزارش صورت گرفته، درآمد تجمیعی که "ذوب" طی ۳ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی به ثبت رساند رشد ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته به همراه داشت و توانست رکورد درآمدی خود را ارتقا ببخشد.

با توجه به نمودار زیر می‌توان دریافت این شرکت فولادی طی یک سال گذشته توانست به رکورد خوبی دست پیدا کند، همان‌طور که ملاحظه می‌کنید طی ۳ ماه ابتدایی در سال مالی روند صعودی را به خود اختصاص داد و به نوعی می‌توان خردادماه را دوره طلایی این شرکت فولادی نام‌گذاری کرد.

خردادماه طلایی برای ذوب‌آهن اصفهان
همان‌طور که گفته شد درآمد ماهانه ذوب‌آهن اصفهان از فروش محصولات در بازار صادراتی بالغ‌بر یک هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد به ثبت رسیده در این حوزه ۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشت.

مجموع درآمدی که طی ۳ ماه گذشته از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آمد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد را به دنبال داشت.

درآمدزاترین محصول "ذوب"

بیشترین درآمد ماهانه از سوی این شرکت فولادی مربوط به فروش «شمش کالایی (صادراتی)» با مبلغ یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز «تیرآهن» در بازار داخل کشور توانست با یک هزار و ۱۲ میلیارد تومان در رتبه دوم درآمدزاترین محصول "ذوب" قرار بگیرد.

نرخ فروش «شمش کالایی» در بازار صادراتی نزدیک به ۱۶ میلیون تومان معامله شد که نسبت به ماه گذشته تغییر خاصی را به دنبال نداشت اما؛ محصول تیرآهن (بازار داخلی) طی یک ماه گذشته با رشد ۸ درصدی نرخ فروش همراه بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده