به گزارش میمتالز، ایران خودرو طی سال گذشته حدود ۴۰ هزار و ۵۲ میلیارد تومان از فروش خودروهای خود با برند پژو نقدینگی به حساب خود واریز کرده است. به عبارت دیگر پیش بینی میشود درآمد ایران خودرو از فروش گروه پژو بیش از ۱۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
خودروسازی ایران خودرو از برنامه خود برای گران کردن محصولات گروه پژو رونمایی کرد.
نقشه ایران خودرو برای خودرو پژو
صورتهای مالی ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس نشان میدهد این خودروساز به دنبال گران کردن محصولات خود با نشان پژو است.
آن طور که مدیران این خودروساز در صورتهای مالی حسابرسی نشده خود مربوط به سال ۱۴۰۰ برآورد کرده اند در پایان سال جاری حدود ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو با برند پژو را برای مشتریان خود فاکتور میکنند.
افت تیراژ پژو
پیش بینی این تعداد فروش از محصولات با نشان پژو در سال ۱۴۰۱ در قیاس با فروش سال گذشته گویای افت بیش از ۸.۵ درصدی است. اما به رغم این افت تیراژ فروش درآمد ایران خودروییها از محل فروش محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه پژو رشدی حول و حوش ۳۱ درصدی را به خود خواهد دید.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص آنها برآورد کرده اند که در پایان سال جاری نزدیک به ۵۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان از محل فروش محصولات تولیدی خود با برند پژو کسب درآمد خواهند کرد.
آبیهای جاده مخصوص طی سال گذشته حدود ۴۰ هزار و ۵۲ میلیارد تومان از فروش خودروهای خود با برند پژو نقدینگی به حساب خود واریز کردند. به عبارت دیگر پیش بینی میشود درآمد ایران خودرو از فروش گروه پژو بیش از ۱۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
غول آبی جاده مخصوص پارسال به طور میانگین هر دستگاه از محصولات گروه پژو را حدود ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مشتریان فاکتور کرد، اما این خودروساز پیش بینی کرده در سال جاری به طور میانگین هر خودروی حاضر در سبد محصولاتی گروه پژو را با قیمتی حدود ۱۹۱ میلیون تومان عرضه کند.
مقایسه این دو قیمت نشان میدهد ایران خودرو به دنبال این است امسال هر خودرو با برند پژو را به طور میانگین حدود ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گرانتر از سال گذشته بفروش برساند؛ بنابراین رشد قیمت میانگینی حدود ۴۳ درصد در انتظار محصولات برند پژو در سال جاری است. ایران خودروییها این رشد قیمت را از دو مسیر دنبال میکنند اول تغییر در سبد محصولاتی خود و حذف خودروهایی زیان ده و جایگزین کردن آنها با محصولاتی که فروش آنها سود بیشتری به حساب این خودروساز واریز میکند. (مانند حذف محصولات پژو ۲۰۶ و جایگزین کردن آن با محصولات پژو ۲۰۷) در کنار این مسیر نیم نگاهی نیز به دریافت مجوز افزایش قیمت از وزارت صمت دارد، مجوزی که تا کنون سیاست گذار خودرویی حاضر نشده در سال ۱۴۰۱ زیر آن را امضا کند.