تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۶۵۴۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هوشمندسازی تجارت با کمک دیتا ماینینگ‏‏‏‏‏‏‌ها

‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه تجارت از برنامه ریزی برای هوشمندسازی تجارت خبر داد و گفت: اطلاعاتی که از بازار با استفاده از هوش‌مصنوعی به‌دست می‌آید در اختیار تجار می‌گذاریم تا جامعه هدف را شناسایی کنند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پیمان‌پاک در گفتگو با یک برنامه رادیویی درخصوص اقدامات این سازمان جهت هوشمندسازی تجارت، اظهار کرد: برای هوشمندسازی تجارت و گذر از شیوه‌های قدیمی، دو برنامه مهم در سازمان توسعه تجارت اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در وهله نخست پلتفرمی طراحی شده تا تجار به وسیله آن بتوانند تحلیل دقیقی از بازار داشته باشند و جای صرف روز‌ها برای شناسایی بازار با کمک دیتا ماینینگ‌ها که کارشان جمع آوری اطلاعات بازار و تحلیل است، به سرعت هدف خود را پیدا کنند. رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه استفاده از این پلتفرم‌ها سال‌هاست که در کشور‌های توسعه‌یافته رواج یافته است، گفت: با اطلاعات به‌دست آمده از هوش‌مصنوعی دیگر لازم نیست تاجر ما در بازار بزرگ چین که مانند یک انبار کاه می‌ماند، دنبال سوزن بگردد، به سرعت کالا و جامعه هدفی که تقاضای آن کالا را دارد شناسایی و بدون از دست دادن زمان برای ورود به تجارت آماده می‌شود. پیمان‌پاک با اشاره به اینکه درگاه این سامانه بارگذاری شده است، افزود: هم‌اکنون مرحله اعتبارسنجی شرکت‌ها در حال انجام است و در هفته‌های آتی استارت عملی کار برای استفاده از اطلاعات استخراج شده توسط این پلتفرم‌ها زده می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده