تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۶۵۶۶۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازدید مدیرکل صمت گیلان از شهر صنعتی رشت

‌می‌متالز - مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از شرکت تولیدکننده شیشه انواع خودرو در شهر صنعتی رشت، گفت: تأمین نیاز ۷۰ درصدی شیشه خودروسازان مطرح کشور در این استان برای جایگاه صنعتی گیلان، افتخارآمیز است.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری افزود: تکیه‌بر توان داخلی، اساس توسعه صنعتی پایدار است و برآورده سازی نیاز‌های صنعتی کشور توسط تولیدکنندگان صاحب‌نام و معتبر گیلانی، احساس مطلوب و ارزشمندی دارد.

وی بابیان ظرفیت ۱۲ هزار تنی تولید انواع شیشه خودرو در شرکت مورد بازدید، عنوان کرد: کیفیت و کمیت و تولید در قطعات خودرویی بسیار مهم است و در گیلان بیش از ۱۰ شرکت فناور و دانش‌محور، نزدیک به ۱۷۳ قطعه کوچک و بزرگ صنعت خودروسازی را تولید می‌کنند.

مدیرکل صمت گیلان بابیان این‌که در تولید قطعات خودرویی گیلان درمجموع بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: توان فنی و مهندسی قطعه سازان خودرویی در گیلان در سطح ملی بسیار مطلوب و زبانزد است و با فناوری بالایی در حال تولید هستند که می‌تواند در ارتقای استانداردسازی صنعت خودروی کشور اثربخش باشد.

پورحیدری تبیین دستاورد‌های صنعتی و توانمندی داخلی توسط اهل‌قلم و رسانه را برای بدنه تولید و صنعت انگیزه‌بخش دانست و تأکید کرد: همه آحاد مردم به‌ویژه صاحبان قلم، برای بهبود فضای تولید و کسب‌وکار و همچنین جذب سرمایه‌گذاری باید تلاش کنند تا تولید و اشتغال روزبه‌روز توسعه یابد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده