تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۸
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۶۱۷۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
ترایگو مجهز به سه نوع پیشرانه مختلف شد

باتری هیدروژنی برای لیفتراک تویوتا

‌می‌متالز - بخش متریال و حمل شعبه انگلستان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا اقدام به‌معرفی نسخه تمام‌برقی از لیفتراک تویوتا کرده که در سری کانتربلید قرار می‌گیرد؛ محصولاتی که برای حرکت آن‌ها امکان استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون، هیدروژنی و سرب-اسید وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، بخش متریال و حمل شعبه انگلستان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا اقدام به‌معرفی نسخه تمام‌برقی از لیفتراک تویوتا کرده که در سری کانتربلید قرار می‌گیرد؛ محصولاتی که برای حرکت آن‌ها امکان استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون، هیدروژنی و سرب-اسید وجود دارد. این محصول برای استفاده در هر دو محیط داخل و خارج کارگاهی مناسب‌سازی شده است.

مدل ترایگو ۸۰ از انواع ۸۰ ولتی سری کانتربلید به‌حساب می‌آید که برای نخستین‌بار امکان استفاده از سه‌نوع مختلف باتری با فناوری‌های مختلف برای آن فراهم شده است. البته مشتریانی که باتری لیتیومی را انتخاب می‌کنند، گزینه‌های بیشتری در اختیار خواهند داشت و می‌توانند دو نوع بسته باتری هوشمند را براساس راهکار‌های باتری لیتیوم-یون با چگالی بالای تویوتا انتخاب کنند.

این انعطاف‌پذیری کاربران را قادر می‌سازد ترکیب باتری لیتیوم-یون و نوع شارژر را که برای هر کاربرد خاصی مناسب است، ارائه کنند. در اکثر سایت‌های تولیدی مدل Traigo۸۰ با باتری یون-لیتیوم به‌طور مداوم طی چندین شیفت بدون تعویض باتری فعالیت می‌کند و این موضوع سبب صرفه‌جویی درهزینه باتری‌های اضافی و تجهیزات تعویض باتری می‌شود.

به‌عنوان مثال Traigo۸۰ جدید مجهز به‌باتری‌های سایز کوچک لیتیوم-یون می‌تواند یک شیفت کامل هشت‌ساعته فعالیت داشته باشد. البته با درنظر گرفتن دو وقفه برای شارژ ۱۵ دقیقه‌ای درطول دوره‌های اصلی کار و ۴۵ دقیقه شارژ طی استراحت غذای اواسط شیفت.

علاوه‌بر این نیاز به‌تعمیر و نگهداری لیفتراک‌های Traigo۸۰ باباتری‌های لیتیوم-یون و هیدروژنی تقریبا به‌صفر می‌رسد. از سوی دیگر برای کاربرانی که باتری‌های سرب-اسید را انتخاب می‌کنند، لیفتراک تویوتا به‌عنوان محصولی جدید امکان تعویض سریع بسته‌های باتری را فراهم می‌کند؛

بنابراین می‌توان با تهیه کردن چند بسته باتری هنگام فعالیت لیفتراک هم اقدام به شارژ و افزایش زمان فعالیت این نسخه از ترایگو ۸۰ کرد.

البته استفاده از موتور و تجهیزات جدید سبب می‌شود نسخه‌های سرب-اسیدی نسبت به‌مدل‌های قبلی تا ۱۵ درصد انرژی کمتری مصرف کنند. این موضوع حتی درسخت‌ترین شرایط و افزایش حساسیت مواد حمل شدنی نیز برقرار است. علاوه‌بر باتری‌های لیتیوم-یون و سرب اسید، تویوتا ترایگو ۸۰ با سلول‌های سوختی هیدروژنی نیز عرضه شده است.

برای کاربرانی که از تامین هیدروژن درمحل کار خود بهره‌مند هستند، سلول‌های سوختی را می‌توان تنها درچند دقیقه سوخت‌گیری هیدروژنی کرد و امکان کارکرد بدون آلایندگی را برای این لیفتراک تویوتا فراهم کرد. مشتریان Traigo۸۰ علاوه‌بر انتخاب منبع تغذیه لیفتراک تویوتا مورد نظر می‌توانند بین طراحی شاسی جمع‌وجور برای کاربرد‌هایی که فضای محدودی دراختیار است یا شاسی بلندتر با باتری که ظرفیت بیشتری دارند، برای محیط‌های عملیاتی که لیفتراک‌ها برای مدت‌زمان طولانی و متداومی استفاده می‌شوند، حق انتخاب داشته باشند.

علاوه‌بر این دو مدل دیگر نیز با شاسی مناسب برای جابه‌جایی بار‌های حجیم طولانی‌تر با مرکز ثقل ۶۰۰ میلی‌متری معرفی شده است. Traigo۸۰ درظرفیت‌های دو تا ۳.۵ تن با ارتفاع بالابر تا ۶.۵ متر موجود است و این لیفتراک تویوتا همچون نسل‌های گذشته خود برای کار درسخت‌ترین محیط‌ها طراحی شده و دارای موتور‌های محافظت‌شده‌ای با فناوری سطح بالاست که بهترین عملکرد و دوام را درتمام شرایط آب‌وهوایی ارائه می‌کنند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده