تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۶۶۱۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش آماری بازار آتی در هفته منتهی به ۱۷ تیر

۵۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد/ رتبه‌های نخست تا سوم در بازار آتی

‌می‌متالز - در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۱۷ تیر نزدیک به ۵۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۲۶ میلیارد تومان منعقد شد که افزایش ۲۴.۴ درصدی در حجم و ۱۷ درصدی در ارزش معاملات را به ثبت رساند. در هفته گذشته صندوق طلا، زعفران و نقره رتبه اول تا سوم را بدست آوردند.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۹۵۷ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل انعقاد ۲۷ هزار و ۴۰ قرارداد آتی صندوق طلا ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۲۲ هزار و ۹۱۰ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۱۰۰۷ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده